کد خبر : 298117
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
-

تحت چه شرایطی ازدواج اشتباه است؟

تحت چه شرایطی ازدواج اشتباه است؟

یک روانشناس با تاکید بر لزوم داشتن هدف مشخص برای ازدواج، درباره ازدواج‌های غلط، گفت: افراد بدون میل و خواسته خود و تحت فشارهای فردی، خانوادگی و فشارهایی از سوی جامعه نباید ازدواج کنند.

به گزارش عصرقائم، دکتر محمد ابراهیم تکلو در گفت‌وگو ، درباره اینکه افراد تحت تاثیر چه فشارهایی نباید ازدواج کنند، اظهارکرد: افراد تحت تاثیر فشارهای فردی نظیر افزایش سن و لزوم ازدواج در زمان باقی مانده، ازدواج دوستان و آشنایان هم سن و سال و احساس تنهایی و ترس از قضاوت دیگران در مورد چرایی عدم ازدواج نباید ازدواج کنند؛ چراکه باعث می‌شود فرد علیرغم اینکه شرایط روانی، اجتماعی و مالی ازدواج را ندارد تن به ازدواج داده و وارد یک رابطه غلط شود.

این روانشناس در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیر فشارهای خانوادگی بر ازدواج غلط افراد در حالی که خود میلی به ازدواج ندارند، تصریح کرد: خانواده‌ها نباید  به فرزندان خود برای ازدواج فشار بیاورند؛ چراکه اگر دختر و پسری بدون داشتن شرایط اولیه برای ازدواج وارد یک رابطه غلط شوند، پایان خوشی نخواهند داشت.

وی درباره تاثیر “فشار جامعه” بر ازدواج‌های اشتباه افراد خاطرنشان کرد: بعضا باورهای غلط موجود درون جامعه و حرفها و نظرهایی که پیرامون مسائلی نظیر اینکه دختر از سنی به بعد باید ازدواج کند و یا دختر “ترشیده” و پسر “پیر پسر” شده است باعث می‌شود دختران و پسران تحت تاثیر برچسب‌هایی نظیر “دیر شدن ازدواج”، “فرصتی برای ازدواج نداری” تن به ازدواج‌هایی غلط می‌دهند.

تکلو تاکید کرد: باید شرایط افراد را برای ازدواج در نظر گرفت. شاید ازدواج برای فردی خوب باشد و برای فردی دیگر به خاطر شرایط فردی و خانوادگی، ازدواج مناسب نباشد. شرایط برخی افراد به نحوی است که اصلا نباید ازدواج کنند، برای مثال افراد درگیر با برخی اختلالات شخصیتی و روانی به علت مزمن بودن و درمان پذیری سخت و کند، مناسب ازدواج نیستند و نباید به خاطر بایدها و نبایدها و حرف مردم تن به ازدواج داد و خود، طرف مقابل و خانواده‌ها را درگیر مسائل یک ازدواج غلط کرد.

این روانشناس درباره تصور ساده انگارانه برخی جوانان مبنی بر اینکه حتی اگر ازدواج غلطی داشته باشند و پس از مدتی متوجه مشکلات شوند می توانند طلاق بگیرند، توضیح داد: این نگاه که “اگر مشکلی هم وجود داشته باشد طلاق می گیریم”، می‌تواند نشان از شخصیت‌های هیجانی باشد که به موضوع ازدواج احساسی نگاه کرده و تصمیم می‌گیرند. این نوع نگاه سالم نیست و آسیب زننده است. گاهی چنین تفکراتی از سر لج و لجبازی جوانان شکل می گیرد که خانواده‌ها مخالف ازدواج آنها هستند و جوانان برای اثبات اینکه تحت هر شرایطی با فرد مورد نظر خود ازدواج خواهند کرد، رابطه را احساسی کرده تا برنده این بازی باشد و حتی اگر بعد از فروکش کردن این احساس طلاق هم بگیرند، برایشان اهمیتی ندارد.

تکلو در پایان با تاکید بر اینکه زوجین باید از رابطه خود مراقبت کرده تا آسیب نبیند، یادآور شد: ازدواج موضوع فوق العاده تخصصی است و افراد باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند و مهارت برقراری ارتباط درست را بدست آورند تا انتخاب خوبی داشته باشند.

تحت چه شرایطی ازدواج اشتباه است؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =