کد خبر : 298105
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
-

اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی جهان عرب

اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی جهان عرب

هیات داوران جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی عرب شش اثری را که به فهرست نامزدهای نهایی این جایزه ادبی راه یافته‌اند اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از عرب‌نیوز، «ماکت قاهره» نوشته «تارک امام» نویسنده مصری، «خاطرات رز» نوشته «ریم الکمالی» نویسنده اماراتی، «دلشاد» نوشته «بشری خلفان» نویسنده عمانی، «زندانی پرتغالی» نوشته «موشین لوکیلی» نویسنده مراکشی، «خط سفید شب» نوشته «خالد نصرالله» نویسنده کویتی و «نان روی میز عمو میلاد» نوشته «محمد النعاس» نویسنده لبنانی به عنوان نامزدهای نهایی پانزدهمین دوره از جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی عرب معرفی شدند.

این نویسندگان برای کسب جایزه ۵۰هزار دلاری با یکدیگر رقابت می‌کنند. برنده نهایی این جایزه بیست و دوم می در جریان یک مراسم در ابوظبی اعلام خواهد شد.

فهرست نامزدهای نهایی امسال توسط پنج داور از جمله «شکری المبخوت» نویسنده تونسی و برنده پیشین جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی عرب از بین ۱۹ نامزد اولیه انتخاب شده‌ است. در مجموع ۱۲۲ اثر از ۹ کشور در سراسر جهان عرب در این رقابت ادبی شرکت داده شده بودند.

نویسندگانی که به فهرست نامزدهای نهایی این دوره راه‌ یافته‌اند در بازه سنی ۳۴ تا ۵۲ سال قرار دارند و در آثارشان به مسائل مهمی از جمله هویت، دسترسی به تحصیل و آموزش، فقر، ترس، انتقام و آزادی بیان پرداخته‌اند.

سال گذشته «جلال برجس» برای «دفترچه‌های کتابفروش» به عنوان برنده نهایی انتخاب شد.

اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی جهان عرب
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 8 =