کد خبر : 298033
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
-

احتمال بارش باران و برف در نوار غربی کشور

احتمال بارش باران و برف در نوار غربی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی بارش باران و برف در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، تهران، البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی طی امروز خبر داد.

به گزارش عصرقائم، صادق ضیائیان در گفت‌وگو ، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، تهران، البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران و برف و در برخی مناطق استان‌های اصفهان، سمنان و یزد بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت، گفت: چهارشنبه (۳ فروردین) در شمال غرب ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، پنجشنبه (۴ فروردین) در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و سواحل شمالی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

ضیائیان افزود: جمعه (۵ فروردین) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه و شمال زنجان بارش باران و برف و در اواخر وقت در سواحل شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شنبه (۶ فروردین) بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و شمال غرب ادامه خواهد داشت، یادآور شد: از پنجشنبه۴ تا شنبه ۶ فروردین در نیمه جنوبی کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ فروردین) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش باران با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۴ فروردین) کمی ابری از بعدازظهر به‌تدریج ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ فروردین) بندرعباس با دمای ۳۲ و اهواز با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

احتمال بارش باران و برف در نوار غربی کشور

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 8 =