کد خبر : 297937
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
-

مدارس با نشاط یکی از کانون‌های دستیابی به توسعه پایدار

مدارس با نشاط یکی از کانون‌های دستیابی به توسعه پایدار

وزیر آموزش و پرورش، با صدور پیامی در آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت به ملت شریف ایران به ویژه جامعه فرهنگی کشور، دانش آموزان و خانواده های آنان از زحمات و تلاش فرهنگیان قدردانی کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام نوروزی یوسف نوری به شرح زیر است:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

فصل بهار و آغاز سال نو ایرانیان که با دگرگونی و تحول درطبیعت همراه است، فرصتی مغتنم برای اندیشیدن و تدبّر در نعمت های بیکران خالق یکتا و برنامه ریزی هدفمند برای تحول و نوشدن است.

این تغییر و تحول در مسیر آینده ای روشن و متعالی نیازمند دانش، مهارت، خلاقیّت، نوآوری و حرکتِ رو به جلو، همراه با درک نیازهای جامعه و اعتماد به سرمایه انسانی جوان و ایده های دانش بنیان است.

در دنیای امروز، «دانایی» و «توانایی» مولفه اصلی ترسیم چشم اندازی روشن و منطقی از شرایط مطلوب جوامع است و «اصحاب اندیشه و خلاق» در علوم مختلف، سرمایه های بی بدیل جلوه های عزت و افتخار آن به شمار می آیند.

در این مسیر، بی گمان یکی از مهم ترین و ارزش افزوده ترین کانون های هدف گذاری برای دستیابی به اهداف و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی، توسعه پایدار و پیشرفت های ماندگار، تعلیم و تربیت پویا و ایجاد مدارس با نشاط به شمار می آید.

بدون تردید، اعتلای امروز و توسعه ایران اسلامی که در پیشرفت های افتخار آمیز علمی و فرهنگی فرزندان این مرز و بوم نمایان شده است، بیش از همه ثمره تلاش سازنده و کارآمد معلمان شریف و متعهدی است که سربلندی وطن را سرلوحه جهاد الهی خویش قرار داده اند.

درسال ۱۴۰۰ با وجود تداوم جهانی شیوع کرونا و محدودیت های بهداشتی و سلامتی اعمال شده، تلاش و کوشش چشمگیر معلمان عزیز، دانش آموزان تلاشگر و اولیای دلسوز، سبب شد تا به عنایت و لطف خداوند، کماکان شاهد فعالیت ها و اقدامات ارزنده در راستای تربیت تمام ساحتی، پویایی نظام آموزشی و افتخار آفرینی دانش آموزان عزیزمان باشیم.

اکنون اینجانب با استعانت از آفریدگار جهان و به انگیزه رستاخیز طبیعت و فرا رسیدن بهار شکوهمند؛ بدینوسیله ضمن تبریک نوروز و آغازسال ۱۴۰۱ به ملت شریف ایران، صمیمانه ترین مراتب تقدیر و تشکر خود را تقدیم فرهنگیان فرهیخته، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی نموده و سلامتی و توفیق روزافزون شما را از پروردگار متعال مسئلت دارم.

امید است با عنایت حضرت حق و در ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با استعانت از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در سالی که مزین به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» است، بیش از همیشه در خدمت  به نظام مقدس و تعلیم و تربیت اسلامی و در راستای اجرایی سازی اسناد تحولی بالادستی گام های استوار و ثمر بخش برداشته شود.

مدارس با نشاط یکی از کانون‌های دستیابی به توسعه پایدار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 9 =