کد خبر : 297800
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
-

پیشنهاد سفیر ایران در ایتالیا به هم‌وطنان مقیم این کشور

پیشنهاد سفیر ایران در ایتالیا به هم‌وطنان مقیم این کشور

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا ضمن تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که در سال جدید روابط دوستانه و همکاری‌های ایران و ایتالیا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی،‌فرهنگی و … بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش عصرقائم، متن پیام حمید بیات سفیر کشورمان در ایتالیا به شرح زیر است:

سلام بر هموطنان عزیز،

در حالی به استقبال سال جدید ۱۴۰۱ خورشیدی می رویم که اعیاد فرخنده و خجسته شعبانیه را جشن گرفته‌ایم، آغاز سال جدید در این ایام فرخنده را به فال نیک می گیرم و با عرض ادب پیشگاه امام عدل و امید، یگانه منجی بشریت (عج) ، رهبر فرزانه انقلاب، ملت شریف کشورمان و شما هموطنان بزرگوار مقیم ایتالیا،‌سال نو را تبریک و تهنیت می‌گویم.

سالی که گذشت به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های طالمانه آمریکا و پاندمی کرونا با سختی‌هایی برای مردم ایران همراه بود. اینک نوروز پیروز فرا رسیده است؛ نوروزی که در فرهنگ بلند و بالنده ایرانیان، هم نماد شکوفایی و سرزندگی است و هم نماد طبیعت معتدل بهاری است. مردم ایران همیشه بهار را گرامی داشته و به استقبال شکوفایی رفته‌اند،‌ امیدواریم با عنایت پروردگار و با پایان زمستان طبیعت و آغاز هنگامه نور و شکوفایی و سرسبزی طبیعت؛ سختی‌ها و دشواری‌ها را هم پشت سر بگذاریم و در سال جدید شاهد رفع مشکلات و شکوفایی در تمامی زمینه‌ها باشیم.

افتخار این را داشتیم که طی سال گذشته با مشارکت خوب هموطنان مقیم ایتالیا انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنیم، همچنین این افتخار نصیب من و همکارانم در بخش کنسولی سفارت در رم و سرکنسولگری ایران در میلان شد تابا شوق تمام به هموطنان مقیم ایتالیا به ویژه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور خدمات کنسولی را ارایه دهیم.

امیدوارم در سال جدید بتوانیم در خدمت رسانی به هموطنان عزیز مقیم ایتالیا موفق‌تر از همیشه عمل کنیم.

در سال گذشته یکصدوشصتمین سالگرد روابط رسمی جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا را جشن گرفتیم و علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و پاندمی کرونا ، روابط دوستانه دو کشور در مسیری هموار ادامه یافت. امیدوارم که در سال جدید این روابط دوستانه و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی،‌فرهنگی و … بیش از پیش گسترش یابد.

هموطنان عزیز مقیم ایتالیا که دارای ظرفیت‌های ارزشمندی هستند و به عنوان نمایندگانی شایسته از فرهنگ، تمدن و ادب ایرانی در ایتالیا حضور دارند، می‌توانند در مسیر ارتقاء جایگاه ایران سرافراز در خارج از مرزهای میهن و همچنین توسعه و گسترش روابط بین دو ملت ایران و ایتالیا ایفای نقش نمایند. آرزوی سالی پر خیر و برکت همراه با تندرستی و شادکامی را برای تمامی ملت ایران به ویژه هموطنان مقیم ایتالیا دارم.

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی/ از این باد ار مدد خواهی چراغ دل بر افروزی

پیشنهاد سفیر ایران در ایتالیا به هم‌وطنان مقیم این کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =