کد خبر : 297829
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
-

پرتکرارترین هشتگ فارسی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ چه بود؟

پرتکرارترین هشتگ فارسی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ چه بود؟

در این گزارش با بررسی کلان‌دادها به معرفی پرتکرارترین هشتگ‌های فارسی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰، پرداخته‌ایم.

به گزارش عصرقائم، هَشتَگ با نشان #، یک نماد پیشوندی است که در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. درواقع هشتگ برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک‌گذاری پست‌ها و نظرات درباره‌ی موضوعی خاص در فضای مجازی.

با دسته‌بندی‌های هشتگ افراد می‌توانند مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. برای استفاده از هشتگ در کپشن پست‌ها باید عموماً کلیدی‌ترین واژه‌ی مربوط به آن موضوع را با نشانه‌ی هشتگ همراه کنند. این همراه کردن با استفاده از علامت # قبل از واژهٔ مورد نظر انجام می‌شود. در نام‌گذاری هشتگ می‌توانید از حروف، اعداد و علایم مجاز استفاده کنید اما علامت‌هایی کارکتری مانند $ یا % غیرمجاز هستند و به شما اجازهٔ نام‌گذاری نمی‌دهند. هشتگ نخستین بار به وسیله توییتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله گوگل پلاس، فیسبوک، فلیکر، اینستاگرام، فرندفید، یوتیوب، پینترست و تلگرام مورد استفاده قرار گرفت.

مرکز پژوهشی بتا در گزارشی به معرفی پرتکرارترین هشتگ‌های فارسی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰، پرداخته است. در این پژوهش با بررسی بیش از یک و نیم میلیارد پست در شبکه‌های اجتماعی که توسط کاربران فارسی زبان در یک‌سال گذشته منتشر شده و با کمک هوش هشتگ‌های برتر فضای مجازی (به زبان فارسی) براساس تعداد استفاده طی سال ۱۴۰۰ استخراج و با دیتاماینیگ مورد ارزیابی قرار گرفت.

به این ترتیب به بیش از یک‌هزار هشتگ برتر یونیک دست یافتیم که از لحاظ بیشترین تکرار در ابرکلمات در کنارهم مورد مقایسه قرار گرفتند. در ابرکلمات هرچه تعداد استفاده از هر هشتگ توسط کاربران بیشتر بوده؛ اندازه‌ی هشتگ‌ها بزرگتر خواهد بود.

بر اساس آمار و اطلاعات تیم داده‌کاوی «مرکز پژوهشی بتا»، در هشتگ‌های برتر سال۱۴۰۰:
هشتگ Hero که به فارسی به معنی قهرمان بوده و در صدر جدول قرار دارد و عنوان برترین هشتگ سال رو به خودش اختصاص داده است. این هشتگ در راستای تکریم از جایگاه و مقام شهید قاسم سلیمانی ترند شده است. هشتگ #HERO در سالگروز شهادت شهید سلیمانی در توییتر فارسی ترند شد. این هشتگ از طریق اپلیکیشن اینستاگرام بلاک شد و هر پستی با این هشتگ سریعا از اینستاگرام حذف می‌گردید. به همین خاطر این هشتگ بیشتر در توییتر مورد انتشار قرار گرفت اما با این حال در کل سال ۱۴۰۰ در رتبه اول قرار داشته است.

همانطور که مشاهده می‌کنید اغلب هشتگ‌های مهم بعد از HERO مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی آیت الله رییسی می‌باشد.
هشتگ #ایران در رده دوم و #رییسی که مرتبط با انتخابات است در رده سوم قرار گرفته که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی ایشان در انتخابات اتفاقی طبیعی است.  برخی از کاربران نیز با انتشار این هشتگ‌ها به فضای ایران بعد از ریاست جمهوری ابراهیم رییسی پرداختند.

هشتگ #ما_منتظر انتخاباتیم و #رای_میدهم #صف_تغییر ، #مردم_میدان هم به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ در بالای لیست قرار گرفته است.
اما هشتگ متفاوتِ #حب_الحسین_یجمعنا که در ایام اربعین مورد انتشار کاربران فضای مجازی قرار گرفت این عبارت عربی‌زبان به این معناست که «محبت امام حسین علیه السلام همه‌ی ما را در کنار هم جمع می‌کند.»

در سال ۱۴۰۰ شاهد برخی تجمعات در شهرهای مختلف ایران برای مشکلات اقتصادی، معیشتی به خصوص بحث کشاورزی و کمبود آب در آن استان بودیم. این تجمعات در فضای مجازی نیز بازتاب داشته است. هشتگ‌های استان‌های #خوزستان ، #اصفهان و هشتگ‌هایی مانند #اعتراضات_سراسری و #اعتصابات_سراسری برای این موضوعات بوده است.

محسن رضایی و سعید محمد هر دو از کاندیداهای ریاست جمهوری بودن که برای این انتخابات در لیست حضور پیدا کردند.

#“تعویق_کنکور_ارشد ، #مطالبه_اول_تعویق_کنکور_سراسری_۱۴۰۰ ، #سلامتی_داوطلبان_ارشد ، #تعویق_کنکور_سراسری و #سلسله_مراتب_آزمون‌های_ملی_رعایت_شود ، هم به موضوع کرونا و درخواست دانشجویان داوطلب کنکور برای عقب انداختن کنکورهای دانشجویان مطرح شد. این موضوع بع خصوص در تابستان ۱۴۰۰ همزمان با شیوع موج کرونا شدت گرفت که کاربران برای حذف پروتکل‌ها و نگرانی از شیوع بیشتر کوید۱۹ و همچنین نگرانی از مرگ و میر ناشی از این ویروس درست به انتشار این هشتگ‌ها زدند.

هشتگ کرونا هم در دو سال اخیر با توجه به شیوع این بیماری و درگیر شدن اکثر مخاطبین شبکه های مجازی با این بیماری به راحتی ترند می‌شود. امسال هم با ورود سویه‌ی جدید دلتاکرونا و اومیکرون این هشتگ در بین کاربران دست به دست شد.

پرتکرارترین هشتگ فارسی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ چه بود؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 3 =