کد خبر : 297806
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

تیمور غیاثی: حاشیه‌های تفتیان و فصیحی زیاد است

تیمور غیاثی: حاشیه‌های تفتیان و فصیحی زیاد است

تیمور غیاثی از عملکرد دو دونده ایران در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان انتقاد کرد و گفت: ایران در سرعت شانسی برای کسب مدال ندارد.

به گزارش عصرقائم، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی دو دونده ایران در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان بودند که عملکرد ضعیفی داشتند. ‌

فصیحی رکورد ۷.۳۹ ثانیه را ثبت کرد و بین هفت دونده گروه خود که مسابقه دادند، در جایگاه ششم قرار گرفت. او در رده‌بندی نهایی و بین ۴۶ نفری که مسابقه دادند در جایگاه سی و هفتم قرار گرفت.

تفتیان هم با ثبت زمان ۶.۷۵ ثانیه، پنجم شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. در دور مقدماتی ماده ۶۰ متر مردان ۵۰ دونده حضور داشتند که ۴۳ نفر آنها مسابقه دادند. از این بین تفتیان در جایگاه ۳۵ قرار گرفت.

تیمور غیاثی در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد دو دونده ایران در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان اشاره و بیان کرد: ما، فدراسیون دوومیدانی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از این دو ورزشکار توقع نداشتیم. این دو دونده حرف زدنشان بیشتر از عملکردشان است. رکوردهایشان را هم می‌بینید. خانم فصیحی در سطح آسیا هم نیست چه برسد به جهان! آقای تفتیان هم که دیگر پا به سن گذاشته و مدل شده است. عملکردش ضعیفی داشت و ۶.۷۵ ثانیه دویده است که یکی از بدترین رکوردهاست اما چون ورودی را کسب کرده بودند، فدراسیون چاره‌ای جز اعزامشان نداشت.

او افزود: من با کسی دشمنی ندارم و کارشناسی می‌کنم. این دو نفر مال این حرف‌ها نبودند. در بازی‌های آسیایی هم در پرتاب‌ها و مقداری در پرش طول زنان شانس داریم. در سرعت ها هیچ‌وقت در آسیاهم شانسی نداشته ایم‌ چه برسد به جهان. این دو حاشیه‌هایشان بیشتر از عملکردشان است. دوست دارند به خارج بروند و هزینه روی دست دوومیدانی بگذارند.

او به کسانی که شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را دارند، اشاره و بیان کرد: آقای حدادی حتما مدال می‌گیرد چون رزومه‌اش مشخص است. شرایط دیسک‌کمرش هم خوب شده است. تمریناتش را چک کرده‌ام و نظارت می‌کنم. به عنوان یک کارشناس قول می‌دهم که بالای ۶۲، ۶۳ متر پرتاب می‌کند و مدال طلا می‌گیرد. بهنام شیری هم در دیسک مصمم است نقره را به دست‌ بیاورد. در پرتاب وزنه اگر اتفاقی نیفتد شاهین مهردلان شانس مدال دارد. در پرش طول زنان هم خانم مبینی اگر رکورد خودش را تکرار کند جزو چهار نفر اول آسیا خواهد بود. مهدی پیرجهان هم اگر زیر ۵۰ ثانیه بدود ۱۰۰ درصد مدال می‌گیرد. خوشبختانه فدراسیون هم روی این نفرات تمرکز کرده و واقعا لذت می‌برم که به آنها می‌رسد. امیدارم نتایج خوبی بگیرند.

این پیشکسوت دوومیدانی در مور تعدادی از ورزشکاران قدیمی که پا به سن گذاشته اند، بیان کرد: دیگر اواخر کارشان است و خوشبختانه با توجه به اینکه عملکرد جوانان ما بهتر می‌شود، در سال‌های آینده این نوید را می‌دهم که ورزشکاران خوب و تازه نفسی می‌آیند اما اکنون یکسری با توجه به اسمی که قبلا داشته‌اند فدراسیون را ضعیف می‌کنند و هزینه روی دست فدراسیون می‌گذارند. ‌

او افزود: با فعالیتی که از آقای صیامی می‌بینم و با دعوت از پیشکسوتان و کارشناسان، به شما قول می‌دهم در بازی های آسیایی سه تا چهار مدال می‌گیریم.

تیمور غیاثی: حاشیه‌های تفتیان و فصیحی زیاد است/ مال این حرف ها نبودند!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − دو =