کد خبر : 297709
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

چرا حقوق پایان سال پرسنل شهرداری ساری کامل واریز نشد؟

چرا حقوق پایان سال پرسنل شهرداری ساری کامل واریز نشد؟

عضو شورای شهر ساری دلائل کاهش حقوق پایان سال پرسنل این مجموعه را ثبت نام افراد برای بیمه تکمیلی و کسری یک روز کاری اسفندماه اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، تعدادی از پرسنل شهرداری ساری نسبت به نحوه پرداخت حقوق و مزایا و همچنین عیدی پایان سال خواستار پیگیری رسانه‌ای این موضوع شدند.

با توجه به بسته بودن فضای اطلاع‌رسانی در شهرداری ساری، مجبور به پیگیری در بین اعضای شورای شهر ساری شدیم.

سیدحسن احمدی‌سقندیکلائی عضو شورای شهر ساری درباره نحوه پرداخت حقوق کارکنان و مباحث مطرح شده از سوی کارگران مجموعه شهرداری اظهار کرد: مبلغ کارکنان کمتر پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: برخی از کارکنان نسبت به دریافت خدمات بیمه تکمیلی اقدام کردند در زمان محاسبه از حقوق آنها کم شده است به عنوان مثال کارگری که نسبت به تحت پوشش سه نفر اقدام کرده مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از مبلغ حقوق پایان سال کم شده از طرفی با توجه به ۲۹ روزه بودن دستمزد اسفندماه مبلغی هم بابت یک روز کمتر کاری این ماه از سرجمع حقوق آنها کم شده است.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: پرداخت برای سنوات کارکنان شهرداری ساری در دستور کار است همچنین شهرداری با هشت شرکتی که سه ماه نخست سال با پرسنل شرکتی قرار داد داشته مکاتبه کرده تا لیست پرسنل را برای پرداخت سنوات و عیدی در اختیار شهرداری قرار دهد اما تا این لحظه نسبت به ارسال لیست به شهرداری اقدام نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که عیدی کارگران شهرداری ساری هم کامل پرداخت نشده است، افزود: شرایط پرداخت عیدی به این صورت است که نیروهای شرکتی از ابتدای تیرماه تا ابتدای مردادماه با سازمان همیاری شهرداری‌ها قرارداد منعقد کرده بودند.

عضو شورای شهر ساری، ادامه داد: این پرسنل از ابتدای مردادماه تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ با شرکت زیر مجموعه همیاری شهرداری‌ها قرار داد منعقد کردند که عیدی و سنوات تیرماه ماه توسط شهرداری‌ پرداخت شده است، همچنین پرداخت عیدی و سنوات ابتدای مردادماه تا ۲۹ اسفندماه به مدت هشت ماه در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی درباره حق‌السهم عیدی و سنوات سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد، پرسنل شرکتی گفت: این سه هزار و ۵۰۰ نفر با هشت شرکت در قالب‌ دیگری قرار داد داشتند که شهرداری برای پرداخت حق‌السهم آنها نیاز به دریافت لیست افراد است که با وجود مکاتبه تاکنون این لیست در اختیار شهرداری قرار نگرفته است.

احمدی ادامه داد:در حال حاضر به دلیل ملاحظات قانونی امکان پرداخت سه ماه عیدی و سنوات فروردین، اردیبهشت و خردادماه وجود ندارد اما به صورت کلی شهرداری به دنبال پرداخت این مبالغ است، البته چندین راه حل برای پرداخت این مبالغ وجود داشت اما چون منع قانونی داشت عملیاتی نشده است.

عضو شورای شهر ساری،درباره معوقات حقوق رسمی و شرکتی شهرداری،گفت: منتظر دریافت وصولی‌های پایان سال هستیم که نسبت به پرداخت آن اقدام کنیم.

وی دلیل تاخیر را کاهش وصولی شهرداری در روزهای اخیر اعلام کرد و افزود: دلیل آن هم شایع شدن تخفیفات ۴۰ درصدی برای وصولی‌های شهرداری بود اما همان تخفیفات ۲۵ درصدی اسفندماه به قوت خودش باقی است.

احمدی در پایان، گفت: هر اطلاعاتی که شهرداری مناطق در اختیار عمارت شهرداری قرار داده مورد تایید قرار گرفته و نسبت به پرداخت حقوق پایان سال کارگران شهرداری اقدام شده است.

چرا حقوق پایان سال پرسنل شهرداری ساری کامل واریز نشد؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =