کد خبر : 297567
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

رزمنده خط مقدم دیروز و خادم شهدای امروز

رزمنده خط مقدم دیروز و خادم شهدای امروز

شیرزاد، ولی کناری خادم با صفای اردوگاه شهید جعفرزاده که در عنفوان جوانی و در فروردین سال ۶۵ در جبهه‌های غرب و در خط مقدم مبارزه با دشمن لباس رزم پوشیده بود، امروز لباس خادمی شهدا برتن کرده است.

به گزارش عصرقائم، برای آن‌هایی که از قافله شهدا جاماندند شاید این نماهنگی که آهنگران خوانده، «مرا در منزل جانان چه جای عیش، چون هر دم، دلم آواره‌ی صحراست میدانم که اینجایی» نتواند، بغض خفته سالهای دوران دفاع مقدس در گلو را پنهان کند. جوانان دیروزی که در سنگر‌های دفاع از کیان اسلام، جوانانی خود را سپری کردند؛ حالا در فراق همه آن سال‌های عشق و ایثار، باید سراغ دوستان شهیدانشان را از خاک‌های گرم تفتیده جنوب بگیرند.

گرچه باید کاسه و کوزه‌ها را سر کرونا شکست که دست عاشقان و دلدادگان شهدا را به مدت دوسال از  راهیان نور کوتاه کرد، اما حال که پا به مقتل شهدا می‌گذارند جز اشک مرهمی بر زخم دلتنگی شان نیست و از اینکه امسال اولین راهیان نور بدون حاج قاسم است و  جای خالی سردار دل‌ها هم با چیزی پرشدنی نیست.

شیرزاد، ولی کناری خادم با صفای اردوگاه شهید جعفرزاده که در عنفوان جوانی و در فروردین سال ۶۵  در جبهه‌های غرب و در خط مقدم مبارزه با دشمن لباس رزم پوشیده بود، امروز لباس خادمی شهدا برتن کرده است و در کسوت خادم الشهدا، میزبان زائران کاروان نور شد. این پیشکسوت دوران ایثار و شهادت در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: «پس از ۵ سال پیگیری و دغدغه‌ای که برای خدمت به زائرین شهدای کربلای ایران داشتم، امسال از طریق خادم الشهدای شهرستان عباس اباد ثبت نام  کردم که لطف خدا شامل حالم شد و خادم شهدا در اردوگاه شهید جعفرزاده شدم.»

ولی کناری خادم الشهدا را یک ماموریت برای خود می‌داند و خاطرنشان می‌کند: «این خدماتی که به زائرین میدهیم بسیار ناچیز است. خوشامدگویی به زائرین و  هدایت و راهنمایی آن‌ها به سمت آسایشگاه‌ها، کمک به زائرین و گرفتن ساک سفر آن‌ها کمترین کاری است که انجام میدهم.»

این رزمنده دوران دفاع مقدس که حالا مسئول اسکان اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک است، نظافت سرویس‌های بهداشتی و حمام، نظافت عمومی محوطه را یکی از  کار‌های مهم خود بر می‌شمرد و میگوید: «هرکاری که از دستم بر بیاید بهمراه دیگر خادمین برای زائرین شهدا انجام میدهم.».

ولی کناری که در آسیاب روزگار مویی سپید کرده و تجربه‌های گران سنگی را در سینه دارد، با مشاهده جوانان خادم، می‌گوید: «مانده تا چیز‌های بزرگی یاد بگیریم و در این راه باید از جوانان خادمی که در اینجا فعالیت می‌کنند، درس بگیریم و آن‌ها مربی ما باشند.»

این خادم الشهدای پیشکسوت مسئولیت دهی به جوانان را روش جذب آنان میداند و اضافه می‌کند: «باید کاری کنیم جوانان و نوجوانانی که امروزه با دغدغه در کسوت خادمی مشغول خدمت به زائرین هستند به آن‌ها مسئولیت بدهیم. حتی در اینجا از جوانان بعنوان امام‌جماعت هم استفاده می‌کنیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.».

ولی کناری به این نکته مهم اشاره می‌کند: «باید به جوانان و دغدغه‌های انقلابی که دارند ایمان بیاوریم.»

خادم پیشکسوت اردوگاه شهید جعفرزاده که محبوب خادم‌های شهدای این اردوگاه است، با اشاره به دو نکته طلایی، یادآور می‌شود: «همواره به دوستان خادم پیشنهاد میکنم که رفتار و اخلاق اسلامی و انقلابی داشته باشند چرا که خادم شهدا یک انسان کامل از نظر رفتاری و اخلاقی باید باشد. الحمدالله همه خادمین در این اردوگاه دارای چنین رفتاری هستند. همه خادمین حزب الهی، انقلابی و بسیجی مشغول خدمات دهی منظم به زائرین هستند که جلوه‌ای از یک خادم واقعی شهدا را به نمایش گذاشتند.»

«بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم توصیه ای بکنم» این جمله، را ولی کناری که  خود یک گنجینه فرهنگ ایثار و مقاومت است می گوید و خاطرنشان می‌کند: «نسل چهارم انقلاب وقتی پا به این سرزمین میگذارند در گوشه‌ای باخدا و شهدا خلوت می‌کنند، خدار ا شکر میکنم که  کارکرد فرهنگی این منطقه باعث شده که اثرات معنوی را بروی جوانان ببینیم و دعا می‌کنم که ان شالله بیشتر هم شود.»

 
رزمنده خط مقدم دیروز و خادم شهدای امروز

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − سیزده =