کد خبر : 297428
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

واکنش آیت‌الله رشاد به اعدام تعدادی از شیعیان عربستان

واکنش آیت‌الله رشاد به اعدام تعدادی از شیعیان عربستان

تاسف بار است که از کسی ندایی بر نمی‌خیزد فریادی به گوش نمی‌رسد و هیچ نهاد بین‌المللی ورود نمی‌کند که چگونه به این سهولت و سادگی بدون طی فرآیند دادرسی، بدون رعایت قوانین، کسانی را که حقشان را مطالبه می‌کنند متهم به تروریسم کنند.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله علی اکبر رشاد در ابتدای درس خارج فقه امروز صبح با اشاره به قتل عام ۸۱ نفر از مردم عربستان به دست رژیم زورگو و جلاد سعودی گفت: اظهار درد و داغ داریم به مناسبت شهادت جمع کثیری از شیعیان و مبارزان با ستمشاهی سعودی که غالباً به بهانه‌های واهی وخودساخته از سوی رژیم سعودی در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند؛ احساس بنده این است که طی این چند روز نسبت به اکثر کسانی که در عربستان سعودی به اتهامات واهی و کذب با عجیب‌ترین وضع به شهادت رسیده و گردن زده شدند قلب مبارک حضرت حجت(عج) دردمند و داغدار است.

وی با اشاره به نقش نهادهای بین‌المللی در رسیدگی به این قبیل مسائل گفت:‌ نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق بشر که وقتی یک قاچاقچی غدار که جان صدها و گاه هزاران انسان را به خطر افکنده و خانواده ها را از هم پاشیده است اعدام‌ می‌شود واویلای حقوق بشرشان به آسمان بلند می‌شود، یک انفجار کوچک در کنج پاریس رخ می‌دهد در سراسر جهان واکنش نشان می‌دهند؛ ولی در این میان در همین چند روز کسی از نهادهای بین‌المللی نپرسید که این ۸۱ نفر که به دست دژخیمان و جلادان رژیم سفاک، جاهلی و سلطنتی سعودی به شهادت رسیدند جرمشان چه بوده است؟ کدام محاکمه؟ کدام عدالت؟ کدام استقلال قضایی؟ کدام طی فرآیند دادرسی عالمانه و عادلانه و مستقل به قتل عام این جمعیت عظیم حکم کردند؟ کجا عربستان سعودی قوه قضاییه دارد؟ کجا قاضی مستقل دارد؟ اصلاً کجا قوای سه گانه دارد و اصولا حکومت آنها یک حکومت جاهلی قبائلی است بدون رعایت هیچیک از موازین امروزین حکمرانی ودولت مداری؛ اصولاً استقلال هیچ یک از قوا در سیطره و سلطنت جاهلی سعودی معنا ندارد؛ اصلاً قوایی وجود ندارد دولت مستقل، قوه قضاییه مستقل، مجلس مستقل قانونگذاری ندارند و هر آنچه پادشاه جاعل جاهل امر کند همان است که هست.

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران اظهار کرد :‌ بسیار بسیار تاسف انگیز است این همه تبعیض، این همه دوگانه گویی و دوگانه کرداری قدرت ها و نهادهای بین المللی در شئون و امور و مسائل نقاط مختلف جهان. بستگی دارد که چه کسی کاری کرده باشد، اگر نوکر آنها باشد هرچه هست مطابق حقوق بشر انجام شده اما اگر دستگاه و دولت مستقلی باشد عدل هم که اجرا کرده باشد خلاف عدل و اگر حق را هم استیفا کرده باشد خلاف حق و موجب تضعیف حقوق بشراست.

این تاسف بار است که از کسی ندایی برنمی‌خیزد فریادی به گوش نمی‌رسد و هیچ نهاد بین‌المللی ورود نمی‌کند که چگونه به این سهولت و سادگی بدون طی فرآیند دادرسی، بدون رعایت قوانین، کسانی را که حقشان را مطالبه می‌کنند متهم به تروریسم کنند، دولت جاعل سعودی که به تبع اربابش امریکا در نقاط مختلف تروریست پروری می‌کند و اصولاً منشاء جریان‌های تروریستی منطقه در خاورمیانه و جهان اسلام مبدا، مطلع، مولد و مهدش عربستان سعودی است.

اگر از میان کشورها و ملت‌ها آمار بگیرند معلوم می‌شود که چند نفر از مردم عربستان سعودی از آحاد و شهروندان این منطقه که منسوب به خاندان پلید و پلشت است تروریست هستند و در سایر کشورها چند نفر؟! یک طایفه و یک قبیله جاهل جبار جلاد غدار آمده یک منطقه حساس و خطیر جهان اسلام را اشغال کرده و یک حکومت سنتی فرسوده بی منطق و بی‌علم و بی‌نظم و نسق آنجا مستقر کرده و کل کشور را ملک خود می‌داند و لذا می‌گویند عربستان سعودی و کشور را هم مملکت می‌نامند می گویند ملک ما است و پادشاه هم َملِک است و همه چیز شخصی است و هزار فامیل سعودی حاکم است؛ ۲۰۰ سال است که مردم مظلوم این منطقه گرفتار هستند و کسی کاری با آنها ندارد آن وقت در یک گوشه دنیا وقتی حکومت مستقلی به وجود می‌آید آمریکا ورود کرده و حکومت را تغییر می دهد. علی لعنت الله علی القوم الظالمین. این فاجعه عظیم را به محضر نورانی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، جهان اسلام، آزادی‌خواهان جهان، مسلمانان و خاصه شیعیان و محبین اهل بیت(ع) تسلیت عرض می‌کنیم.

رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با دعوت از نهادهای اسلامی برای هم صدایی و هم گرایی در دغاع از کیان اسلام و مسلمین همچنین گفت: از دولت، مسئولین قضایی و همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم که نسبت به این قضایا حسب وظیفه خود کنند؛ گرچه چنین جنایت‌هایی تدبیر شده است و بسا خود سعودی‌ها هم نمی‌فهمند چرا اینگونه می‌کنند شاید و بلکه قطعا پشت این قضایا سیاست‌های جهانی قرار دارد و الآن مقام و مجال آن نیست ولی هر چه هست باید حسب وظایف و مصالح رفتار کنیم نه بر اساس تدابیر و توطئه‌های قدرت‌های جهانی؛ باید دستگاه های مربوطه در کشور وظیفه خود را انجام دهند چنانکه توقع می‌رفت و می‌رود که مقامات کشورهای اسلامی و نهادهای اسلامی بین‌المللی به این قضیه ورود پیدا کنند که مع‌الاسف ورود نمی‌کند.!

واکنش آیت‌الله رشاد به اعدام تعدادی از شیعیان عربستان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =