کد خبر : 297469
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
-

نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت برگزار شد

نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت برگزار شد

نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت، یادواره دانشمند شهید دکتر فخری‌زاده و آیین تجلیل از سرآمدان شاهد و ایثارگر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، عادل مهری مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند در این مراسم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی دارد که با شناسایی و جذب نخبگان شاهد و ایثارگر علاوه بر حمایت مادی و معنوی زمینه ارتقای سطح علمی و فرهنگی آن‌ها و از سوی دیگر با بهره‌مندی از توانایی نخبگان ایثارگر زمینه را برای رسیدن آن‌ها به سطوح عالی مدیریت کشور فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه از جمله وظایف مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگران شناسایی و تکریم مفاخر و مشاهیر ایران است و در این راستا از ۱۳۰ تشکل شاهد و ایثارگر و بیش از ۱۰ هزار نخبه ایثارگر در حوزه استارت‌آپ حمایت می‌شود. با تأکید دکتر قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر گسترش ایده و تجربیات تشکل‌های شاهد و ایثارگر، جشنواره مقاومت در کشورهای حوزه مقاومت برگزار خواهد شد.
حامد فخری‌زاده فرزند شهید فخری‌زاده نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره شهید پیشرفت، گفت: مسیری که شهید فخری‌زاده شروع کرد با شهادت متوقف نشد. شهید فخری‌زاده باید در این مسیر الگو باشد تا تعداد زیادی دانشمند مانند ایشان در کشور داشته باشیم و دشمن فکر نکند با ترور می‌تواند راه شهید فخری‌زاده و شهدای انرژی هسته‌ای را متوقف کند.
وی با اشاره به خاطراتی از شهید فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده اصرار داشتند که تحصیلات تکمیلی خود را در کشور تکمیل کنند و مقطع دکترای فیزیک هسته‌ای را در دانشگاه امام حسین (ع) پایه‌گذاری کردند، لذا ما نیازی نداریم حتماً برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برویم و در کشور شرایط ادامه تحصیل فراهم است.
معصومه پاشایی بهرام، فرزند شهید و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و از نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: ما نخبگان ایثارگر باید سفیران شاهد و ایثارگر باشیم و این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم. مسئولان نیز باید درد و دل نخبگان را بشنوند و نخبگان در سطوح مدیریتی کشور به کار گرفته شوند.

نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت برگزار شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =