کد خبر : 297500
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
-

آیت‌الله علوی گرگانی نماد صفای باطن، ساده‌زیستی، فروتنی، و بی‌پیرایگی بود

آیت‌الله علوی گرگانی نماد صفای باطن، ساده‌زیستی، فروتنی، و بی‌پیرایگی بود

آیت الله رشاد در پیام به مناسبت ارتحال آیت الله سید علوی گرگانی آورده است: وی از حامیان دیرپا و پایدار نهضت امام خمینی و از زمره‌ی حاضران در عرصه‌های مبارزات و پشتوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی قلمداد می‌شد.

به گزارش عصرقائم، متن پیام آیت الله رشاد بشرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون.
رحلت مرجع مجاهد، فقیه زاهد و عالم متضلع متواضع، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی (قدّس الله نفسه الزکیه) مایه‌ی تاسف و تاثر شد.
او از شاگردان برجسته‌ی فقهای بزرگی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد، حضرت امام خمینی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله حاج آقامرتضی حائری بود. وجود ذی‌جود او نماد صفای باطن، ساده‌زیستی، فروتنی، مردم‌گرایی، و بی پیرایگی بود .
آیت الله علوی از حامیان دیرپا و پایدار نهضت امام خمینی و از زمره‌ی حاضران در عرصه‌های مبارزات و پشتوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی قلمداد می‌شد، و همه‌ی پربرکتش درکار علم و خدمت و جهاد و اجتهاد سپری شد.
اینجانب از سوی خود و ارکان حوزه‌ی عریق و عظیم تهران، این حادثه‌ی مولمه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) و دیگر مراجع عظام (دامت برکاتهم) و شاگردان و مقلدان این مرجع عالی‌شان تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسالت می‌کنم، و برای بازماندگان سوگوار خاصه فرزند فاضل و برومندش حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن علوی گرگانی، صبر و اجر مسئلت دارم. حشره الله مع اجداده الطاهرین و اسکنه فسیح جنانه.

آیت‌الله علوی گرگانی نماد صفای باطن، ساده‌زیستی، فروتنی، و بی‌پیرایگی بود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =