کد خبر : 297468
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

سناتور رامنی: حفظ دموکراسی آمریکا با چالشی فوق‌العاده روبروست

سناتور رامنی: حفظ دموکراسی آمریکا با چالشی فوق‌العاده روبروست

میت رامنی، سناتور جمهوریخواه آمریکایی که زمانی نامزد ریاست جمهوری بود، در یک نشست جذب کمکهای اهداکنندگان به حزب متبوعش نسبت به شکننده بودن دموکراسی آمریکا هشدار داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه سی.بی.اس نیوز، طبق گفته پنج تن از افراد شرکت کننده در این جلسه، میت رامنی به بیش از ۲۰۰ اهداکننده حاضر در آنجا گفت که نموداری در دفترش در مجلس سنا دارد که تاریخ تمدن ها در ۴۰۰۰ سال گذشته را ردیابی می کند.

او اظهار کرد، این نمودار یادآوری می کند که چگونه آنها می توانند رشد کنند و فرو بریزند، و اینکه دموکراسی آمریکایی چقدر در تاریخ جهانی غیرعادی است.

رامنی بیان کرد، از امپراتوری مغول تا امپراتوری روم، استبداد “تنظیمات پیش‌فرض” نمودار است و هر بار رهبران مستبد وجود داشته اند.

به گفته چند شرکت کننده در این گردهمایی برگزار شده در هتل هیلتون شهر مک لین، رامنی گفت: “ما واقعاً تنها آزمایش مهم در زمینه دموکراسی هستیم و حفظ لیبرال دموکراسی یک چالش فوق العاده است.”

به گفته این حاضران، رامنی که نامزد ریاست جمهوری رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا بوده، این صحبتها را به عنوان هشداری برای این گروه که بسیاری از اعضای قدیمی تشکیلات جمهوریخواه را شامل می شد، بیان کرد. در حالی که آمریکا همچنان با مساله حمله روسیه به اوکراین مقابله می کند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان به اعمال قدرت در داخل این حزب ادامه می دهد.

رامنی سخنران مقدماتی این نشست جذب کمک های مالی برای لیز چنی، نماینده جمهوریخواه کنگره از ایالت وایومینگ بود.

لیز چنی در جریان رقابت های مقدماتی مربوط به نمایندگی حزب جمهوریخواه در کنگره با هریت هیگمن، کاندیدای همپیمان ترامپ که از سوی کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا مورد تایید قرار گرفته، رقابت دارد. چنی که از منتقدان ترامپ است جایگاه معاونت یک کمیته منتخب مجلس نمایندگان با ماموریت تحقیق درباره حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا را بر عهده داشته است.

ترامپ از زمانی که چنی در رای گیری بر سر استیضاحش در ارتباط با این حمله به این استیضاح رای مثبت داد، از دست چنی خشمگین است.

رامنی در مراسم مذکور گفت که زنده ماندن دموکراسی آمریکا در گروی دو جبهه مبارزه برخوردار از پتانسیل تحلیل چشمگیر در صورت عدم هوشیاری رهبران است.

به گفته او، این دموکراسی در خارج از آمریکا با تهدیدات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عنوان “یک پیرو دستور کار خودکامگی بارها تکرار شده در طول هزاران سال تاریخ جهان” مواجه است.

رامنی گفت: در داخل نیز آنچه که جلوی گرفتار شدن ما به همین نوع رهبر خودکامه همچون ولادیمیر پوتین را گرفت، قدرتهای نهادهای ما، حاکمیت قانون، دادگاه های ما، کنگره و دیگر عوامل هستند. افراد با شخصیت و شجاع در زمانهایی که عده ای دیگر میخواستند رویشان را به سمت دیگر کنند، بر سر درستی ایستادگی کردند. لیز چنی چنین شخصی است.

سناتور رامنی: حفظ دموکراسی آمریکا با چالشی فوق‌العاده روبروست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =