کد خبر : 297330
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
-

سازمان ملل:‌ میزان گرسنگی در یمن امسال پنج برابر شود

سازمان ملل:‌ میزان گرسنگی در یمن امسال پنج برابر شود

سازمان ملل پیش بینی کرد که با توجه به وخامت اوضاع انسانی در یمن، میزان گرسنگی شدید در این کشور در سال ۲۰۲۲ پنج برابر شود.

به گزارش عصرقائم، آژانس‌های امدادی سازمان ملل متحد روز دوشنبه در گزارشی هشدار دادند که تعداد افرادی که از شرایط قحطی در یمن رنج می‌برند تا پایان امسال پنج برابر می‌شود و این در شرایطی است که یمن با کمبود بودجه بسیار زیاد مواجه است.

به گزارش العربی الجدید، این هشدار دو روز قبل از کنفرانس کمک‌کنندگان که از سوی سازمان ملل متحد، سوئیس و سوئد برای اعلام کمک‌های جدید به کشور جنگ زده یمن اعلام شد، در حالی که حمله روسیه به اوکراین زنجیره‌های غذایی جهانی، به‌ویژه گندم را تهدید می‌کند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «بزرگترین نگرانی این است که اکنون در یمن ۳۱۰۰۰ نفر با سطح گرسنگی شدید مواجه‌اند و این رقم در پایان سال جاری پنج برابر خواهد شد و به ۱۶۱۰۰۰ خواهد رسید.

آژانس‌های امدادی سازمان ملل متحد همچنین در گزارش خود هشدار دادند که «وضعیت حاد امنیت غذایی و سوء تغذیه در یمن در سال ۲۰۲۲ بدتر خواهد شد و ۱۷.۴ میلیون نفر به کمک فوری نیاز دارند و این تعداد از ابتدای ژوئن تا پایان سال به ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید».

جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن اکنون در آستانه هشت سالگی خود قرار دارد و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم کشته و یا زخمی‌ شده‌ و میلیون‌ها نفر هم آواره شده‌اند.

سازمان ملل:‌ میزان گرسنگی در یمن امسال پنج برابر شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 10 =