کد خبر : 297312
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
-

اعتماد ملی، اعدام دسته جمعی مخالفان در عربستان را محکوم کرد

اعتماد ملی، اعدام دسته جمعی مخالفان در عربستان را محکوم کرد

حزب اعتماد ملی در بیانیه ای اعدام دسته جمعی مخالفان در عربستان را محکوم کرد.

به گزارش عصرقائم، متن بیانیه حزب اعتماد ملی به شرح زیر است:

مردم مسلمان و آزادیخواه ایران
همانطور که می دانید متاسفانه یک بار دیگر شاهد خشونت و به‌ شهادت‌ رساندن بیش از هشتاد تن از انسانهای مظلوم و آزادیخواه اعم از شیعه و سنی به دست گروه حاکم بر عربستان به رهبری بن سلمان هستیم.

این رژیم که در طول چند دهه حاکمیت‌ بر سرزمین وحی عامل مستقیم و غیر مستقیم قتل و شهادت صدها انسان مظلوم و متدین بوده است و در سال‌های اخیر با تجاوز به سرزمین یمن و انجام ترور منتقدین و مخالفین در بیرون از مرزها و اعدام مخالفین در داخل بر شدت خشونت خود افزوده است، در این ایام عده ای دیگر را بر اساس طبیعت و ذات رژیم‌های استبدادی و اقتدار گرا با اتهام انحرافات عقیدتی و سیاسی به شهادت رساند. آنچه‌ که‌ بیش از همه مایه تاسف و تاثر است، حمایت دولت‌های به اصطلاح پیشرفته و مدعی دموکراسی و حقوق بشری از این رژیم سفاک و ستمگر است. حاکمان عربستان بدانند که کشتار و قتل انسانهای آزاده و صاحب اندیشه پایان بخش مبارزات حق طلبانه و مقاومت آنان در برابر ظلم و ستم حاکمان جور و ستمگر نخواهد بود ، بلکه مایه افشای ماهیت خشونت طلبی و ستمگری آنان و نیز آگاهی و مشارکت دیگر انسانهای آزاد اندیش و آزادیخواه در فرایند مبارزه و مقابله با استبداد و استثمار خواهد بود. مردم مسلمان و مظلوم عربستان و دیگر مناطق جهان نیز نیک می دانند که دست یابی به آزادی و زیست شرافتمندانه انسانی جز از طریق مقاومت و مقابله با ظلم و زور ستمگران بدست نخواهد آمد که قرآن نیز می فرماید : اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت( بقره ۲۵۱ ) و صومعه ها و دیرها و کشتها و مساجدی که در آن ذکر خدا بسیار می شود همه خراب و ویران می شود(حج ۴۰) .
حزب اعتماد ملی ضمن ابراز تاسف و تاثر از این فاجعه سنگین و محکوم کردن این جنایت ، و حمایت از مبارزات حق طلبانه مردم مسلمان در سرزمین وحی و حرم امن الهی، از مردم آزادیخواه و سازمان‌های حق طلب جهان انتظار دارد با محکوم کردن این جنایت مانع از تداوم اینگونه تجاوزات به حقوق انسانی شوند.

اعتماد ملی، اعدام دسته جمعی مخالفان در عربستان را محکوم کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =