کد خبر : 297209
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

فرسودگی ۸۰ درصد از ناوگان خودرویی محیط زیست

فرسودگی ۸۰ درصد از ناوگان خودرویی محیط زیست

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۸۰ درصد ناوگان خودرویی محیط زیست فرسوده است در حالی که شکارچی با تجهیزات گران قیمت فعالیت خود را انجام می‌دهد.

به گزارش عصرقائم، علی اصغر دانشیان در جلسه‌ای که با حضور علی سلاجقه – رییس سازمان حفاظت محیط زیست – و مهرداد بذرپاش – رییس دیوان محاسبات – در این دیوان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما در سازمان حفاظت محیط زیست ۱۴۵ شهید و ۳۰۰ جانباز دادیم که ۵۰ نفر از شهیدان، شهید و  ۴۵ نفر جانبازان، جانباز شناخته شده‌اند. باید توجه کنید که چه چیزی به محیط زیست داده شده است و در عوض آن چه چیزی خواسته می‌شود؟ ما در شرایطی هستیم که در بعضی موارد حتی پول پوتین محیط بانان را نیز نداریم. ۸۰ درصد ناوگان خودروی ما فرسوده است در حالی که  شکارچی با تجهیزات گران قیمت فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: ما با پیگیری‌های فراوان توانستیم امسال ۱۲۰۰ دستگاه موتور خریداری کنیم که پس از  گذشت شش ماه ۱۰۰۰ دستگاه آن‌ را تحویل گرفتیم.  در دولت قبل معین شد تا طبق توافق میان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان اداری و استخدامی کشور سالانه ۳۰۰ نفر شامل ۵۰ متخصص و ۲۵۰محیط بان به ما اختصاص داده شود. این تعهد یک سال اجرا شد و با تغییر دولت به فراموشی سپرده شد. ما خواستار پیگیری این موضوع هستیم.

حسن اکبری- سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست- با اشاره به لزوم بازدارندگی قانون برای برخورد با متخلفان محیط زست خاطرنشان کرد: قانون پسماند برای سال ۹۲ است اما هنوز هم در بسیاری از موارد به آن عمل نمی‌شود. همواره برای اجرای این قانون مسائل مالی به عنوان بهانه مطرح می‌شود. در موضوع قانون هوای پاک و آلودگی پاک نیز همین موضوع صادق است.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد گونه‌های زیستی از دست رفته در حالی که تعداد محیط بانان ما ناچیز  است. قانون ضعیف و مجازات نیز غیربازدارنده است. این عوامل باعث شده تا تنوع زیستی کشور در خطر باشد و در مواردی تعداد گونه‌ای مانند میش مرغ به ۱۰ تا ۱۲ قطعه برسد. ما حتی در صورت به‌روزرسانی و استفاده از تجهیزات پیشرفته هزینه نگهداری آن‌ها را نداریم. با ظرفیت فعلی کشور که اعتبار کافی وجود ندارد، خواهش من از دستگاه‌ها کمک به بهره برداری درست از منابع به منظور کسب درآمد و جلب مشارکت‌های مردمی است.

در ادامه این مراسم نورالله مرادی- سرپرست معاونت آموزش‌ و مشارکت‌های مردی سازمان محیط زیست- با اشاره به پیشینه چندین هزار ساله ایران در حفظ محیط زیست اظهار کرد: تمدن ایرانی برخلاف بسیاری از تمدن‌ها محیط زیست‌محور بوده است و با استخراج این اندیشه‌ها که به فراموشی سپرده شده می‌توان به احیای محیط زیست کمک کرد و محیط زیستی پویا و سالم به نسل‌های آینده تحویل داد.

۵۰ درصد آلودگی خلیج فارس نفتی است

در پایان مجتبی ذوالجودی- سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست- اظهار کرد:  وزارت نیرو دستور آزادسازی حق آبه تالاب‌ها را صادر کرده است. یکی دیگر از مشکلات فعلی ما آلودگی دریا است. متاسفانه سهم ما در آلودگی‌های نفتی زیاد است. ۵۰ درصد آلودگی خلیج  فارس از این طریق تولید می‌شود.

فرسودگی ۸۰ درصد از ناوگان خودرویی محیط زیست

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + بیست =