کد خبر : 297135
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
-

مژده دقیقی در «نگاه نو»

مژده دقیقی در «نگاه نو»

شماره صد و سی‌ و دوم فصلنامه «نگاه نو» با عکس روی جلد مژده دقیقی منتشر شد.

به گزارش عصرقائم، در بخش مقاله‌های این شماره این مطالب درج شده است: «تبعیض: ستم انسان بر انسان» نوشته خسرو باقری، «اخلاق نوشتن» از حسین معصومی همدانی، «بخت ایران‌شناسی: یادآوری و داوری» نوشته فخرالدین عظیمی، «مروری بر چالش‌های اقتصادی ایران» از داود بنایی، «رابطه زبان و واقعیت» نوشته احمد سمیعی گیلانی، «باب آشنایی با کرنل وست» نوشته عبدالحسین آذرنگ، «هفت‌تیری با دسته عاج سفید» از بهمن زبردست، «حکایت چلنگر: فکاهی‌نویسی سیاسی» از محمدحسین خسروپناه، «تاریخ را چه کسانی می‌سازند» از مسعود محمدی خبازان، «تاریخ: انتظارات به‌جا و نابه‌جا از آن» نوشته فرخ امیرفریار و «آلمان بعد از مرکل» نوشته ناهید کشاورز.

در بخش «چهره: مژده دقیقی، مترجم» نیز این مطالب را می‌خوانیم: «مژده دقیقی: مترجم ادبی خلاق و پرکار» نوشته احمد سمیعی گیلانی، «مژده رفاقت» نوشته احمد غلامی، «سنگ‌بنایی در روزنامه‌نگاری ادبی» نوشته امیلی امرایی و «از کارم لذت می‌برم، عاشق کارم هستم» گفت‌وگوی علی میرزائی با مژده دقیقی.

«من آواره ابدی‌ام» گفت‌وگوی امیلی امرایی با ایزابل آلنده در بخش گفت‌وگو، «مرا نکش، التماس می‌کنم، این درخت من است!» نوشته حسن بلاسم با ترجمه نرگس قندیل‌زاده و «قفس‌ها» نوشته عبدالرزاق قورنه ترجمه نرگس انتخابی در بخش داستان درج شده‌اند.

در بخش یاد رفتگان و گزارش نیز این مطالب درج شده است: «چرا عمر طاووس و دراج کوته؟!» نوشته علی میرزائی، «تو تمامی دست‌هایی، آبتین!» نوشته شمس لنگرودی، «به یاد محمدرحیم اخوت»، «دزموندتوتو: صدای اخلاقی عصر ما» نوشته مهشید جعفری، «خاموشی در غربت» نوشته سرور کسمایی، «نگران بچه‌ها تا آخرین نفس»، نوشته رضا قوی‌فکر، «مرگ بسیار آرام آخرین ذکاء» نوشته صادق حجتی و «نمایشگاه مهان گزین» نوشته ماهور احمدی.

«کاریکاتور ایرج پزشکزاد» از مهدی کریم‌زاده، تازه‌های کتاب و یک ‌سال یک کتاب در بخش «کتاب، کاریکاتور» دیگر بخش‌های این نشریه است.

صد و سی و دومین شماره از فصلنامه «نگاه نو» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی علی میرزائی با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۵ هزار تومان منتشر شده است.

مژده دقیقی در «نگاه نو»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 14 =