کد خبر : 297121
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
-

دستگیری بزرگترین کلاهبردار ارز دیجیتال در شمال کشور

دستگیری بزرگترین کلاهبردار ارز دیجیتال در شمال کشور

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: فردی که با دادن مشاوره درخرید و فروش ارزدیجیتال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان شمال کشور کرده بود دستگیرشد.

به گزارش عصرقائم، سامع خورشاد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با مراجعه چند تن از شهروندان به این پلیس مبنی برسرقت موجودی کیف پول الکترونیکی آن‌ها، رسیدگی به موضوع دردستور کارکارشناسان پلیس فتای مازندران قرار گرفت.

وی می‌گوید: شاکیان در اظهارات خود عنوان کردند مدتی قبل به‌قصد سرمایه گذاری و کسب سود اقدام به ساخت کیف پول ‏الکترونیکی و خرید ارز دیجیتال کردم ولی پس از مدتی متوجه برداشت غیرمجاز ارز‌های دیجیتال از کیف پولم و ‏به سرقت رفتن موجودی حسابم شدم. ‏

به گفته خورشاد افسران سایبری پلیس فتا با بررسی‌های اولیه مستندات دیجیتالی ارائه شده توسط شاکیان و انجام اقدامات تخصصی پی بردند که رمز کیف پول دیجیتال توسط مشاوره درخرید رمزارز شاکیان به دورازچشم آن‌ها بصورت تصویربرداری به سرقت رفته و توسط وی خالی شده است.

وی می‌گوید: با تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص شد و با اقدامات انجام گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرارگرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری با کسب مجوز قضایی دستگیر شد.

به گفته خورشاد متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شد با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشودوبه کلاهبرداری ازحساب تعداد زیادی از شهروندان شمال کشور به مبلغ ۹۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا این لحظه اعتراف کرد.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

دستگیری بزرگترین کلاهبردار ارز دیجیتال در شمال کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 11 =