کد خبر : 297147
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

«تسلیم شدن» در بازار کتاب

«تسلیم شدن» در بازار کتاب

رمان «تسلیم شدن» نوشته رای لوریگا با ترجمه حسین حضرتی منتشر شد.

به گزارش عصرقائم، این کتاب که برنده جایزه «آلفاگوارا» بوده، در ۱۶۰ صفحه ترجمه و با قیمت ۵۰ هزار تومان توسط نشر خزه منتشر شده است.

در نوشتار ناشر برای رمان «تسلیم شدن» آمده است: ده سال است که جنگی درگرفته و شعله‌هایش فروکش هم نمی‌کند. زن و شوهری که هر دو پسرشان سربازند، روزی با کودک غریبه‌ لالی مواجه می‌شوند که به املاک آن‌ها پناه آورده است. همین اتفاق، سرآغاز ماجراهای غریبی است که نویسنده با طنزی سیاه و در کمال خونسردی، روایت کرده است.

رای لوریگا نویسنده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان اسپانیایی در رمان «تسلیم شدن» داستانی کافکایی در مورد استبداد و کنترل اذهان عمومی تعریف می‌کند. رمان او استعاره‌ای است از جامعه‌ امروزِ جهانی که همه بی‌وقفه در معرض نگاه و قضاوت یکدیگر هستند. لوریگا در «تسلیم شدن» بی‌آنکه در چاه نصیحت کردن خواننده بیفتد، از طریق تک‌گویی درونی مردی متواضع، که گاه لحنش طنزآلود می‌شود، حکایتی خلق کرده در باب تبعید، از دست دادن، عالم پدرانه و دلبستگی. پیرنگ «تسلیم ‌شدن» در هر صفحه غافلگیرمان می‌کند و در نهایت به پایانی کوبنده منتهی می‌شود که پس از بستن کتاب، آهنگ کلمات و تصاویرش مدام در گوش‌مان زنگ می‌خورد.

لوریگا نویسنده و فیلمنامه‌نویسی مشهور است و برای بسیاری از فیلمسازان بزرگ از جمله پدرو آلمودوبار فیلمنامه نوشته، اما این اولین اثر اوست که با ترجمه حسین حضرتی از زبان اسپانیایی در ایران منتشر می‌شود. آلمودوبار درباره‌ او گفته است: «رای لوریگا، تلفیق جذابی است از مارگریت دوراس و جیمتا مپسون.»

«تسلیم شدن» در بازار کتاب

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 10 =