کد خبر : 297166
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

تاکید پوتین – لوکاشنکو: اگر اوکراین بخواهد، درگیری در هر لحظه قابل حل است

تاکید پوتین – لوکاشنکو: اگر اوکراین بخواهد، درگیری در هر لحظه قابل حل است

بر اساس اعلام دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس، الکساندر لوکاشنکو و ولادیمیر پوتین پس از گفت‌وگوهایشان در مسکو بر سر مساله حمایت متقابل در بحبوحه تحریم‌ها به توافق رسیده و گفتند که اگر اوکراین بخواهد، این درگیری هر آن قابل حل است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، ناتالیا ایزمانت، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس گفت: رهبران روسیه و بلاروس روز جمعه در ارتباط با مهم‌ترین موارد از جمله قیمت‌های منبع انرژی، به لحاظ مفهومی بر سر گام‌های مشترک مرتبط با حمایت متقابل در ضمن فشار تحریم‌ها به توافق رسیدند.

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد، ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو، روسای جمهور روسیه و بلاروس، بر سر عرضه مدل‌های مدرن تجهیزات نظامی به مینسک نیز به توافق رسیدند.

ایزمانت بیان داشت: در طول این مذاکرات طرف‌ها بر توسعه مجتمع نظامی-صنعتی و دفاع از “اتحادیه” دولت‌های دو کشور تمرکز کردند. ما به ویژه، بر سر عرضه مدرن‌ترین مدل‌های تجهیزات نظامی از روسیه به بلاروس در آینده نزدیک توافق کردیم.

سخنگوی مطبوعاتی رهبر بلاروس همچنین تاکید کرد: مسکو و مینسک معتقدند که در صورت تمایل کی‌یف، مناقشه اوکراین در هر لحظه قابل حل است.

این سخنگو تاکید کرد: سران دو کشور وضعیت در دنیا، در منطقه و در اوکراین را به عنوان یک اولویت تعیین کرده و به طور جامع در مورد آن بحث کردند. یکی از موضوعات اصلی در این پیش زمینه پیشرفت مذاکرات که در بلاروس در حال انجام است و همینطور دیدگاه‌های طرف‌های روس و اوکراینی بود.

وی خاطرنشان کرد که ولادیمیر مدینسکی، دستیار کرملین نیز به این نشست دعوت شد. این سخنگوی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: به دنبال این مذاکرات یک نظر متفق القول اعلام شد – اگر طرف اوکراینی مایل باشد، درگیری در هر لحظه قابل حل است.

تاکید پوتین – لوکاشنکو: اگر اوکراین بخواهد، درگیری در هر لحظه قابل حل است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 7 =