کد خبر : 297140
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

آغاز به کار جشنواره داستان کوتاه «شریف»

آغاز به کار جشنواره داستان کوتاه «شریف»

نخستین جشنواره دوسالانه داستان کوتاه «شریف» با موضوع «فقر و چالش‌های برآمده از آن» آغاز به کار کرد.

به گزارش عصرقائم، این رویداد ادبی توسط مؤسسه خیریه نیکوکاران شریف و با رویکرد دریافت آثار در دو بخش داستان کوتاه و خاطره‌نویسی در چهارچوب موضوع اصلی این رویداد «فقر و چالش‌های برآمده از آن» آغاز به کار کرد. علاقه‌مندان تا یکم خردادماه ۱۴۰۱ مهلت دارند تا آثار خود را در فایل ورد به ایمیل festival@sharifngo.com ارسال کنند.

شیوا محمدی‌نیک، رییس هیات امنای جشنواره و مدیرعامل این سازمان مردم‌نهاد، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی نویسندگان دغدغه‌مند و حمایت از آن‌ها به منظور تولید کارهای مرتبط با این حوزه به منظور گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری عنوان کرد.

اعظم ایزدیار، دبیر این رقابت دوسالانه نیز اظهار کرد: فقر و چالش‌هایش از آن دست مشکلاتی هستند که حتی به مرحله تعریف هم نرسیده‌اند و چه ابزاری بهتر از ادبیات می‌تواند آن را تبیین کند؟ ادبیاتی که تا مسائل از صافی آن نگذرند برای جامعه قابل تعریف نبوده و مورد وفاق و آگاهی جمعی قرار نمی‌گیرند.

او افزود: در این جشنواره قرار است ضمن دریافت دیدگاه‌های مختلف در حوزه فقر به روایت‌های به‌روزتری از تعریف فقر در شرایط اجتماعی و اقتصادی جدید برسیم و به راهکارهایی برسیم که از دریچه آثار ادبی بتوانیم توجه دهک‌های توانمند جامعه را به جوامع کم‌برخوردار گره بزنیم و از این میان فرصت‌های جدیدی را برای رشد و بالندگی خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست مهیا کنیم.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره «جشنواره دوسالانه داستان کوتاه شریف» می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.sharifngo.com/sharifestival مراجعه کند.

آغاز به کار جشنواره داستان کوتاه «شریف»

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 2 =