کد خبر : 296913
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
-

چند حزب در ایران درباره جنگ در اوکراین واکنش داشتند؟

چند حزب در ایران درباره جنگ در اوکراین واکنش داشتند؟

یک فعال رسانه ای اصولگرا با بیان اینکه همه احزاب فصلی هستند و فصل فعالیت آنها هم در دوره انتخابات است، این سوال را مطرح کرد که چند حزب درباره جنگ اوکراین جلسه و همایش گذاشت و تحلیل یا حتی بیانیه داد؟

به گزارش عصرقائم، بیژن مقدم در گفت وگو ، با آسیب‌شناسی درباره فعالیت احزاب در کشور اظهار کرد: ما در کشور حزبی که در تمام طول سال فعالیت کند نداریم. در واقع همه احزاب فصلی هستند و فصل فعالیت آنها هم در دوره انتخابات است و پس از انتخابات می روند و در انتخابات بعدی برمی گردند.

وی با اشاره به این‌که «ظهور و بروز احزاب موقتی است»، خاطرنشان کرد: در این شرایط دیگر انتظاری نیست که احزاب درباره مسائل داخلی و خارجی فعالیتی داشته باشند، بیانیه بدهند، همایش برگزار کنند و تحلیل بدهند. مثلا درباره جنگ اوکراین چند حزب جلسه و همایش گذاشت و تحلیل یا حتی بیانیه داد؟

این فعال رسانه ای ادامه داد: احزاب اهداف و فعالیت مقطعی دارند و اگر در انتخابات پیروز شوند، ممکن است کمی فعالیتشان بیشتر شود و اگر هم شکست بخورند تا انتخابات بعدی دیگر فعالیتی ندارند. البته از این جهت هم می‌شود تحلیل کرد که وضعیت احزاب پیروز بدتر هم می شود، زیرا افراد آنها وارد دولت یا مجلس می شوند و چون حزب اعضای اصلی خود را از دست می دهد، ضعیف می شود. آن احزابی هم که شکست می‌خورند به دنبال ارائه این تحلیل هستند که چرا در انتخابات شکست خورده‌اند؟ چه کنند که در انتخابات بعدی پیروز شوند؟ و چگونه آنها که پیروز شده‌اند را در انتخابات بعدی شکست دهند؟ در واقع باز هم هدف آنها نه موضوعات روز کشور ،بلکه انتخابات است. در بین خوشان هم اختلاف است که رهبری جریان با چه کسی است یا در انتخابات بعدی شرکت کنیم یا نه.

مقدم در پایان گفت: احزاب نقش خود در کادرسازی، جذب نیرو . ارتباط با مردم را نمی توانند ایفا کنند. آنها یک حلقه محدودی دارند و عموما در ارتباط با مردم نیستند.

چند حزب در ایران درباره جنگ در اوکراین واکنش داشتند؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − هفت =