کد خبر : 296952
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

حمایت روزنامه‌های چین و ونزوئلا از پوتین و روسیه

حمایت روزنامه‌های چین و ونزوئلا از پوتین و روسیه

براساس گزارش پایگاه “د ویک”، علاوه بر رسانه‌های دولتی روسیه، کشورهایی مثل ونزوئلا و چین “نظر مثبتی” درخصوص حمله روسیه به اوکراین دارند.

به گزارش عصرقائم، در حالی که تیتر و سرخط خبرهای آمریکا، انگلیس، کانادا از “تجاوز” ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به اوکراین خبر می‌دهند، اما کشورهایی نظیر ونزوئلا و چین که با پوتین روابط دوستانه‌ای دارند، داستان‌های متفاوت دیگری روایت می‌کنند.

روزنامه گاردین نوشته است: در ونزوئلا، «آلبرتو آرانگویبل»، کارشناس مسائل سیاسی، حمله ۲۴ فوریه را “جنگی لازم” خواند و همچنین از پوتین به عنوان “قربانی یک کمپین شیطانی” یاد کرده است. وی همچنین، رئیس جمهوری روسیه را با هر آنچه که علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا انجام شده، مقایسه کرد.

در چین هم برخی از افراد تحصیلکرده از جمله «وانگ شو» در گلوبال تایمز نوشته است: این درگیری اخیر تقصیر پوتین نیست، بلکه آمریکا مقصر است.

وی نوشت: این یک بحرانی‌ست که توسط آمریکا ایجاد شده است و خودخواهی این کشور (آمریکا)، فجایع زیادی را در جهان ایجاد کرده است.

در این میان، چین و ونزوئلا تنها کشورهایی نیستند که از روسیه حمایت می‌کنند، بلکه کره شمالی نیز معتقد است که بحران اوکراین به “سیاست‌های هژمونیک” آمریکا و غرب مربوط می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف “نازی زدایی” و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرده است؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را “عملیات ویژه نظامی” نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و “شدیدترین تحریم‌ها” را علیه روسیه اعمال کند.

حمایت روزنامه‌های چین و ونزوئلا از پوتین و روسیه

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − نه =