کد خبر : 296939
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
-

تحریم آبراموویچ برای باشگاه چلسی به چه معناست؟

تحریم آبراموویچ برای باشگاه چلسی به چه معناست؟

تحریم رومن آبراموویچ از سوی بریتانیا عواقب بسیار بدی برای تیم فوتبال چلسی دارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از راشاتودی، پس از مسدود شدن دارایی مالک رومن آبراموویچ توسط دولت بریتانیا، فروش باشگاه چلسی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. آبراموویچ ابتدا سعی کرد مدیریت را به متولیان باشگاه بسپارد تا اینکه هفته گذشته تایید کرد که به دنبال فروش باشگاه قهرمان اروپا و جهان است.

این اقدامات، مقامات بریتانیا را تحت فشار قرار داد تا این مرد ۵۵ ساله را به عملیات نظامی حمله روسیه به اوکراین تحریم کنند؛ اقدامی که آنها روز پنجشنبه اعلام کردند. آبراموویچ دومین فردی بود که در سند ۴۲ صفحه‌ای منتشر شده توسط دولت بریتانیا نامش منتشر شد. به این ترتیب اکنون تمام دارایی‌های او در بریتانیا مسدود شده‌اند.

همچنین فروش باشگاه چلسی متوقف شده و این باشگاه حق خرید یا حتی تمدید قرارداد بازیکنانش را نیز نخواهد داشت.

این بدان معناست که آبراموویچ که طبق گزارش ها ارزش چلسی را حدود ۴ میلیارد پوند (۵.۳ میلیارد دلار) ارزیابی کرده است، تا زمانی که تحریم ها اعمال می شود حق فروش باشگاه را نخواهد داشت مگر اینکه دولت انگلیس این روند را کنترل کند. چلسی مجوز ورزشی برای ادامه بازی‌های خود دریافت کرده است اما دیگر نمی‌تواند برای بازی‌های خود در استمفوردبریج بلیت بفروشد. مغازه اجناس باشگاه نیز باید بسته شود و این تیم حتی نمی تواند بازیکنان خود را بفروشد.

بریتانیا آبراموویچ را متهم کرده است که با فردی یعنی ولادیمیر پوتین مرتبط است که در بی‌ثبات کردن اوکراین و تضعیف و تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین نقش داشته است. این در حالی است که آبراموویچ پیوسته هرگونه ارتباط با رئیس جمهور روسیه را رد کرده است.

این در حالی است که  دیلی میرور گزارش داد که طرف اوکراینی با رومن آبراموویچ تماس گرفته تا از او کمک بخواهد و از او برای تأثیرگذاری بر روسیه برای توقف درگیری‌ها استفاده کند.

مالک چلسی می‌تواند یک چهره کلیدی در این تحولات باشد زیرا به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و عامل آغاز درگیری نزدیک است. ارتباطات او با رهبر کرملین دقیقاً همان چیزی است که باعث شد او از تیم چلسی کناره گیری و کار را به سایر مسئولان واگذار کند.

هر گونه کمکی می‌تواند برای اوکراین و روسیه برای دستیابی به توافق صلح مهم باشد زیرا پیامدهای جنگ در روزهای اخیر برای اقتصاد روسیه و ثبات بین المللی ویرانگر بوده است.

تحریم آبراموویچ برای باشگاه چلسی به چه معناست؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − سیزده =