کد خبر : 296984
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند

بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند.

به گزارش عصرقائم، دکتر کمال حیدری در مراسم ملی تجلیل از کارگران و کارفرمایان خانه های بهداشت کارگری برتر گفت: آمار ابتلا به بیماری‌ها و حوادث شغلی قابل توجه است و هزینه‌های سنگینی را برای کشور ایجاد می­‌کند.  برای ارائه بهتر خدمات سلامت شغلی به پیاده­‌سازی الگوی آموزش، اقدامات مهندسی، الزامات قانونی و آمادگی در شرایط اضطراری و بحران نیازمندیم.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از لطمات جبران ناپذیر این بیماری­‌ها نیازمند برنامه­‌ریزی جدی و همکاری بین­‌بخشی وزارت بهداشت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به نیروی کار به عنوان محور اصلی توسعه کشور اظهار امیدواری کرد با برنامه­‌ریزی جدی در زمینه سلامت شغلی، ایجاد زیرساخت­‌های لازم و با تلاش‌های مستمر جامعه بهداشت حرفه­‌ای از بیماری­‌ها، حوادث شغلی و از کار افتادگی­‌های پیش از موعد پیشگیری شود.

حیدری همچنین به اهمیت مقوله سلامت روان کارگران اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به این امر شد.

وی در ادامه گفت: توجه هر چه بیشتر به شاغلان کارگاه­‌های کوچک و خویش‌فرما – که بخش بزرگی از شاغلان کشور را تشکیل می­‌دهند – باید از اولویت­‌های اقدامات بهداشت حرفه­‌ای باشد و خدمات سلامت شغلی به این شاغلان ارایه شود.

گفتنی است، مراسم ملی تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و شوراهای برتر هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه­ شدگان در سالن ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش وبدا، در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان این وزارتخانه، دکتر جندقی- رئیس مرکز سلامت محیط و کار – و معاونان و نمایندگان سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند.

بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =