کد خبر : 296958
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

برف و باران و غبار در محورهای ۲۱ استان کشور

برف و باران و غبار در محورهای ۲۱ استان کشور

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از بارش برف و باران در محورهای ۱۹ استان و گردوغبار در محورهای دو استان کشور خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو ، با بیان اینکه محور هراز به دلیل عملیات عمرانی تا ۲۴ اسفند ماه مسدود است، گفت: طی این مدت تردد از مسیرهای جایگزین منتهی به شمال کشور یعنی فیروزکوه، چالوس و آزادراه تهران – شمال انجام می شود.

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده های کشور نیز گفت: برابر آخرین گزارش های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تردد در تمامی جاده های کشور به شکل آرام و روان در حال انجام است و تنها در آزادراه کرج – قزوین محدوده پل کلاک و  آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس شاهد ترافیک پرحجم و نیمه سنگین هستیم.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره وضعیت جوی جاده های کشور نیز اظهار کرد: برابر گزارش های دریافتی در حال حاضر در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و زنجان بارش برف و باران گزارش شده است و از این رو لازم است رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و تا حد امکان از تردد غیرضروری در مسیرهای برفگیر خودداری کنند.

شیرانی افزود: همچنین در برخی از محورهای استان های اردبیل ، قزوین ، کردستان ، کرمانشاه ، همدان ، مرکزی ، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، گیلان ، مازندران ، البرز ، تهران ، گلستان ، سمنان ، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش باران گزارش شده است. برای رانندگی در شرایط بارندگی رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه الزامی است.

وی همچنین از وقوع باد و گرد و خاک در برخی از محورهای استان های اصفهان و یزد نیز خبر داد و گفت: گرد و غبار سبب کاهش افق دید شده و احتمال وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد، از این رو لازم است رانندگان در این معابر نیز با سرعت مطئمنه و توجه بیشتر به مسیر رانندگی کنند و حتما در طول روز نیز چراغ های خودرو را روشن کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها مناسب ترین تصمیم را در مورد سفر خود اتخاذ کنند.

برف و باران و غبار در محورهای ۲۱ استان کشور

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 8 =