کد خبر : 297096
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
-

بازدید رئیس جمهور از پایانه صادراتی روماک جویبار

بازدید رئیس جمهور از پایانه صادراتی روماک جویبار

آیت‌الله رئیسی در جریان هفدهمین سفر استانی خود به مازندران پس از بازدید از بندرامیرآباد، میانکاله، سواحل آزاد شده ساری و نیروگاه زباله سوز مرکز استان در پنجمین مقصد از پایانه صادراتی روماک جویبار بازدید کرد.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله رئیسی در جریان هفدهمین سفر استانی خود به مازندارن پس از بازدید از بندرامیرآباد، میانکاله، سواحل آزاد شده ساری و نیروگاه زیاله سوز مرکز استان در پنجمین مقصد از پایانه صادراتی روماک جویبار دیدن کرد.

رئیسی در بازدید از امکانات، تاسیسات و تجهیزات شرکت روماک‌گستر پارس بر لزوم راه‌اندازی مراکز پیشرفته بسته بندی و نگهداری محصولات باغی در مناطق مختلف کشور به ویژه‌ استان‌هایی که قطب کشاورزی هستند تاکید کرد.

رئیس جمهور خواستار تلاش برای بومی‌سازی  دانش فراوری، ازمایش و بسته بندی پیشرفته محصولات کشاورزی شد.

خطوط تولیدی این واحد مطابق بروزترین استاندارد‌های بین المللی طراحی و ساخته شده است. این مرکز مجهز به آزمایشگاه‌های تخصصی بوده و از امکان اسکن و عکس برداری سه بعدی برای سنجش کیفیت داخلی محصول، شناسایی و ردیابی محصولات بسته بندی شده، تشخیص صدمات محیطی میوه جات، توزین میوه به صورت دقیق و با سرعت بالا و اندازه گیری ابعاد انواع محصولات برای عرضه به  بازار‌های جهانی است.

این مجموعه همچنین دارای سالن‌های بسته‌بندی، آماده‌سازی، بار انداز، آزمایشگاه، تونل انجماد، بسته‌بندی و سردخانه‌های زیر صفر درجه است.

سالن‌های سردخانه و انجماد این مرکز، قابلیت نگهداری هزاران تن محصول کشاورزی، سبزی و صیفی دارد و از این روی از نقش مهمی در  تنظیم بازار محصولات کشاورزی و باغی برخوردار است.

پایانه محصولات کشاورزی روماک پس از پایانه برنج ، گل و گیاه و شیلات و ماهیان خاوریاری چهارمین پایانه حوزه تولیدات کشاورزی مازندران محسوب می شود.

فاز اول این پایانه صادراتی با ظرفیت بیش از ۳۶۴ هزار تن و با قابلیت های سورتینگ و بسته بندی میوه، تولید کارتن و انجماد مواد پروتینی با سرمایه گذاری حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی تکمیل و راه اندازی شد و برای ۳۰۰ نفر نیز به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

بازدید رئیس جمهور از پایانه صادراتی روماک جویبار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − ده =