کد خبر : 296940
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
-

شانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین

شانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین

شانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین با پیشروی نیروهای روسی به سمت کی‌یف ادامه یافته و این در حالی است که مذاکرات آنتالیا در روز پنجشنبه ناکام ماند.

به گزارش عصرقائم، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است که نیروهای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته پنج کیلومتر به کی‌یف نزدیکتر شده‌اند. این مقام به خبرنگاران گفت به این ترتیب آن دسته از نیروهای روسیه که از جهت شمال غربی به طرف پایتخت اوکراین پیشروی می‌کنند اکنون در ۱۵ کیلومتری مرکز این شهر هستند.

این در حالی است که اولین دور گفتگوهای وزرای خارجه اوکراین و روسیه در آنتالیای ترکیه بدون دستیابی به نتیجه‌ای برای برقراری آتش بس در روز پنجشنبه به پایان رسید.

هم‌چنین گزارش شده است یک کاروان کمک‌های بشردوستانه که قصد داشت به بندر محاصره شده ماریوپل برسد به دلیل حملات مداوم روسیه مجبور به بازگشت شد.

هم‌زمان بی بی سی اوکراین گزارش کرده که در حمله موشکی به لوتسک یک فرودگاه هدف قرار گرفته است.

گزارش‌هایی نیز در مورد حمله به یک کارخانه که محل تعمیر موتورهای جت‌های جنگنده است، منتشر شده است. این سایت در فهرستی از محل‌های استراتژیک و کلیدی اوکراین قرار داشت که توسط روسیه هدف قرار گرفت.

از دیگر سو گزارش‌هایی از انفجار در دو شهر در دو سوی مختلف اوکراین منتشر شده است. تلویزیون اوکراین و سایر رسانه‌های این کشور انفجارهایی را در لوتسک در شمال غربی و دنیپرو در بخش میانه شرقی اوکراین گزارش می‌دهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم به ادعاهای روسیه دایر بر این که اوکراین با کمک آمریکا درحال توسعه سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی است، تاخته است.

او در یک سخنرانی ویدئویی گفت: “ادعا شده که ما درحال آماده شدن برای حمله شیمیایی هستیم. این واقعا من را نگران می‌کند، چون بارها دیده‌ایم: اگر می‌خواهید از نقشه‌های روسیه با خبر شوید، ببینید دیگران را به چه (کاری) متهم می‌کند.”

او افزود: “این ادعاها درباره آماده شدن برای حملات شیمیایی چیست؟ آیا تصمیم گرفته‌اید اوکراین را ‘شیمیایی زدایی’ کنید؟ از آمونیاک استفاده کنید؟ یا از فسفر استفاده کنید؟ چه چیز دیگری برای ما آماده کرده‌اید؟”

او می‌گوید: “در سرزمین من هیچ تسلیحات شیمیایی یا کشتار جمعی دیگری ساخته نشده.”

آمریکا هم پیشتر گفت که ادعاهای روسیه درباره تاسیسات سلاح شیمیایی در اوکراین یک “هشدار کذب” با هدف توجیه حمله احتمالی روسیه با چنین سلاح‌هایی است.

شانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین
سرباز اوکراینی که از حمله هلیکوپتری روسیه پناه گرفته است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =