کد خبر : 296857
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

کف دریافتی کارگر با ۲ فرزند ۶.۷ میلیون تومان شد

کف دریافتی کارگر با ۲ فرزند ۶.۷ میلیون تومان شد

بنابر اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ کارگران ۵۷.۴درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با ۲ فرزند به ۶میلیون و ۷۲۵هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش عصرقائم، حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به جلسه ۱۴ساعته بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای تعیین حقوق کارگران، اظهار کرد:‌ در یک گفت‌وگوی مفصل و چالشی بین جامعه کارگری و کارفرمایی حداقل دستمزدها تعیین شد.

وی ادامه داد: خبرهای خوبی برای جامعه کارگری داریم و اعلام می‌کنیم برای اولین بار بعد از ده‌ها سال ۱۹ اسفندماه بین جامعه کارگری و کارفرمایی توافق شد.

وی افزود: حداقل دستمزد سال آینده کارگران ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با ۲ فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافته است، این رقم در سال جاری ۴ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان بوده است.

وزیر کار اضافه کرد: برای خانوارهای با ۳.۳ نفر یعنی یک آقا، خانم و ۱.۳ فرزند حداقل حقوق ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان تعیین شد که در مقایسه با سال جاری که ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بوده، حدود ۲.۲ میلیون تومان افزایش داشته است.

عبدالملکی ابراز کرد: برای خانواده‌های دارای یک فرزند حداقل حقوق ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان تعیین شد که نسبت به حقوق ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومانی امسال بالغ بر ۲.۲ میلیون تومان اضافه شده است.

وزیر کار همچنین یادآور شد:‌ اقلام حقوقی بازنشستگی و مستمری‌بگیران نیز افزایش بیشتری داشته است.

دستمزد کارگران برای سایر سطوح هم ۳۸ درصد به‌علاوه روزانه ۱۷ هزار و ۱۷۲ تومان افزایش یافته است، همچنین حق مسکن از ۴۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان و بن کارگری از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. حق اولاد هم برای سال ۱۴۰۱ به ۴.۱۷۹.۷۵۰ ریال برای هر فرزند رسید.

کف دریافتی کارگر با ۲ فرزند ۶.۷ میلیون تومان شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =