کد خبر : 296739
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
-

معاون بورس: ۲۹ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت از شنبه توزیع می شود

معاون بورس: ۲۹ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت از شنبه توزیع می شود

معاون نظارت سازمان بورس از توزیع ۲۹ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت از روز شنبه ۲۱ اسفند بین سهامداران خبر داد.

به گزارش عصرقائم،  محسن خدابخش در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ واریز نکرده‌اند؟ اظهار داشت:‌ اغلب شرکت‌ها سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به شرکت سپرده‌گذاری واریز کرده‌اند و هنوز دو شرکت مخابرات و سیمان دشتستان سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداده‌اند.

وی اظهار داشت: از ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مجموع سود حاصل شده سهام عدالت در پی عملکرد سال ۹۹ تاکنون ۲۹ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌ها وصول شده و از روز شنبه ۲۱ اسفند به‌حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

خدابخش در مورد اینکه برای بدعهدی مخابرات در عدم واریز سود سال گذشته و امسال چه کرده‌اید؟ گفت: در این زمینه شکایتی علیه شرکت مخابرات از طرف سازمان بورس انجام شده است که باید در مراجع قانونی نسبت به عدم واریز سود سهامداران عدالت پاسخگو باشد.
وی تأکید کرد: ۹۷ درصد سود سهام عدالت دریافت شده و به زودی بین ۴۹ میلیون سهامدار عدالت توزیع می‌شود.
همچنین روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد: با پیگیری‌های سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ۹۶ درصد از سود سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول شده و ان‌شاء‌الله از چهارشنبه، اطلاعات پرداخت سود به بانک‌ها جهت واریز سود به‌حساب سهامداران سهام عدالت ارسال می‌شود.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر مجید عشقی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت، گفت: ۹۶ تا ۹۷ درصد از سود سهام از شرکت‌ها دریافت شده و سود سهام عدالت سر موعد مقرر به سهامداران پرداخت می‌شود. چند شرکت داریم که به دلیل عدم وجوه نقدینگی یا افزایش سرمایه‌ای که داشتند، سود را پرداخت نکردند که این عدد در حد سه تا چهار درصد از کل سود سهام عدالت است.

او با بیان اینکه به دلیل منافعی که برای سهامداران سهام عدالت قائل هستیم، افزایش سرمایه‌ها را برای مشمولان نیز اعمال می‌کنیم، اظهار داشت: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند به مراجع قانونی معرفی شده‌اند. البته وجوه آنها، عدد قابل توجهی نیست و منعی برای پرداخت سود سهام عدالت وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، گفت: این موضوع در کارگروهی زیرمجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی است، اما هنوز تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است.

عشقی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت عدم استقبال از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها، سازمان بورس چه برنامه‌ای را برای سهام این دو باشگاه در دستور کار قرار می‌دهد، اظهار داشت: با سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس طبق مقررات عمل می‌کنیم. سهام این دو باشگاه نیز مانند دیگر عرضه‌ها دارای متعهد پذیره نویسی است که موظف هستند تا طبق مقررات به این مسائل ورود کنند.

او به آخرین اقدامات انجام شده برای تغییر دامنه نوسان‌ اشاره کرد و گفت: قرار بر این است تا دامنه نوسان به‌صورت تدریجی افزایش پیدا کند، اما این اقدام در بازاری متعادل اجرا خواهد شد و زمان دقیق آن را هیئت‌مدیره سازمان مشخص می‌کند.

معاون بورس: 29 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت از شنبه توزیع می شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 15 =