کد خبر : 296896
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
-

مستند زندگی “رضا فیاضی” رونمایی شد

مستند زندگی “رضا فیاضی” رونمایی شد

مراسم پاسداشت “رضا فیاضی” بازیگر، نویسنده و کارگردان و رونمایی از مستند «روزهای ملی» به همت شبکه مستند در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، آیین پاسداشت رضا فیاضی بازیگر، نویسنده، صداپیشه، کارگردان و مجری ایرانی و رونمایی از مستند «روزهای ملی» تولید جدید شبکه مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل توکلی شب گذشته ۱۸ اسفند با حضور جمعی از هنردوستان و علاقه مندان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

این فیلم مستند ۵۷ دقیقه‌ای به زندگی شخصی و حرفه‌ای رضا فیاضی پرداخته است. فیلمبرداری این اثر در مکان‌های مختلفی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به واحد عروسکی کانون پرورش فکری، منزل این هنرمند و … اشاره کرد.

رضا فیاضی بازیگر، نویسنده، صداپیشه و هنرمند سینما و تلویزیون است که تاکنون در آثار زیادی با موضوعات مختلف حضور داشته است. او تجربه بازیگری، کارگردانی، کارهای عروسکی، آثار تاریخی مثل امیر کبیر و … زیادی داشته است.

مستند زندگی "رضا فیاضی" رونمایی شد

در ابتدای این مراسم رضا فیاضی گفت: در ۳ شب اخیر و پیشتر اتفاقات مهمی برایم رخ داد و به صورت متوالی مراسم رونمایی از تولیداتی برگزار شد که یا خودم نوشته بودم و یا با محوریت من ساخته شده بود. شب گذشته مراسم بسیار خوبی با حضور جمعیت زیادی از مردم برگزار شد و از این بابت بسیار خوشحالم.

وی ادامه داد: هم‌چنین پنج‌شنبه هم مراسم رونمایی از کتاب «دلی که به درد آمده است» را دارم که گفت‌وگو محور است و آقای داود کیانیان مصاحبه‌ای با من داشته است.

فیاضی با اشاره به ساخت مستند «روزهای ملی» گفت:‌ واقعا از آقای توکلی تشکر می‌کنم که این مستند را با همه وجودش ساخت. هم‌چنین از شبکه مستند تشکر می‌کنم که این فیلم را تولید کرد و پخش می‌کند. در این مدت مستندات زیادی از زندگی من ساخته شده است اما تلاشی که آقای توکلی برای ساخت این اثر کرد، متفاوت با آن کارها است.

مستند زندگی "رضا فیاضی" رونمایی شد

در ادامه ابوالفضل توکلی تهیه‌کننده و کارگردان  «روزهای ملی» با قدردانی از همراهی رضا فیاضی گفت: باید از آقای فیاضی تشکر کنم و به ایشان بگویم که شما در ساخت این فیلم خیلی به من کمک کردید. اگر این اثر خوب شده است به دلیل لطف و همکاری شماست.

وی افزود: یکی از لحظه‌های سخت در ساخت این مستندها همان تماس اولیه است که با هنرمندان عزیز می‌گیرم، چرا که نمی‌دانم اساتید در چه وضعیتی قرار دارند، خسته‌اند، خوب می‌توانم ایده‌ام را بهشان توضیح دهم و … . جالب است بدانید در تماس اولیه که با آقای فیاضی داشتم، آن قدر با من مهربان صحبت کردند که شک کردم قبلا با ایشان صحبتی کرده‌ام.

کارگردان مستند «روزهای ملی» خاطره‌ای از تولید این فیلم را بیان کرد و گفت: خاطرم هست یک روز می‌خواستیم همراه با استاد فیاضی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برویم تا بخشی از تصویربرداری را در آنجا انجام دهیم. به دلیل اینکه زمان گذشته بود و ممکن بود تعطیل کنند بسیار مضطرب بودم، اما استاد به من گفت: «نگران نباش؛ کمکت می‌کنم روز خوبی را سپری کنی.» تصاویری که آن روز گرفتیم را در فیلم دیدید و حتما متوجه شدید که ایشان نهایت انرژی خود را گذاشتند.

مستند زندگی "رضا فیاضی" رونمایی شد

توکلی در پایان گفت: به نظرم بازیگران هرچه قدر هم که هنرمند باشند، نمی‌توانند مهربانی‌شان را در جامعه بازی کنند و لو می‌رود اما من مهربانی استاد در بین مردم را دیده‌ام؛ اصلا بازی نیست و خالصانه محبت می‌کند. این شفافیت در فیلم هم دیده می‌شود.

در بخش پایانی این مراسم، با حضور رضا فیاضی و ابوالفضل توکلی از یک عمر فعالیت هنری این هنرمند پیشکسوت قدردانی و تندیس شبکه مستند به او اهدا شد.

مستند زندگی "رضا فیاضی" رونمایی شد

مستند زندگی "رضا فیاضی" رونمایی شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =