کد خبر : 296565
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
-

بازارهای جهانی سقوط کردند

بازارهای جهانی سقوط کردند

ارزش سهام بانک‌های جهانی سقوط کردند زیرا بازدهی خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت و نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد آسیب اقتصادی ناشی از حمله روسیه به اوکراین را افزایش داد و بسیاری از شرکت‌های مالی روابط خود را با روسیه قطع کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، وام‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های پرداخت که با روسیه ارتباط دارند، روابط خود را با این کشور متوقف کرده‌اند و این اقدامات در بحبوحه تحریم‌های غرب علیه روسیه صورت می‌گیرد و برخی از آنها به دنبال این موضوع هستند تا به سهامداران خود اطمینان دهند که تاثیر مستقیم آن مهار خواهد شد.

در حالی که هدف تحریم‌های ایالات‌متحده محدود کردن جریان پول غرب و آسیب رساندن به اقتصاد روسیه است، اوکراین خواستار تحریم صادرات انرژی روسیه شده است. ایالات‌متحده و اروپا اعلام کردند که در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند که می‌تواند قیمت انرژی و تورم را بیشتر کند و هر گونه بهبودی را کاهش دهد. جنگ تردیدهایی را در مورد اینکه آیا سفرهای برون مرزی به سطوح پیش از همه‌گیری باز می‌گردد یا خیر، ایجاد کرده است که به معنای درآمد کمتری نسبت به انتظار شبکه‌های پرداخت است.

با این حال، استراتژیست‌های جی‌پی مورگان توصیه می‌کنند که برخی از دارایی‌های شکست‌خورده روسیه را با قیمت ارزان خریداری کنند و از اوراق قرضه شرکت‌های روسی که در فهرست تحریم‌ها نیستند و فعالیت‌های بین‌المللی قابل‌توجهی دارند به عنوان بهترین راه برای سود بردن نام بردند. قیمت اوراق قرضه روسیه از زمان حمله مسکو به اوکراین به پایین ترین حد خود رسیده است زیرا سرمایه‌گذاران از توانایی پرداخت خود در نتیجه تحریم‌های هماهنگ غرب نگران هستند.

شاخص سهام اس‌اندپی سه درصد سقوط کرد که شدیدترین کاهش روزانه آن از اکتبر ۲۰۲۰ است. کامپوزیت نزدک ۳.۶ درصد افت کرد و اکنون ۲۰ درصد از بالاترین رقم نوامبر خود فاصله گرفته است و نشان‌دهنده یک رکود جدی است. شاخص سهام بانکی منطقه یورو پس از کاهش ۹.۶ درصدی به پایین‌ترین حد در ۱۳ ماه گذشته و ۴.۱ درصد کاهش یافت.

برخی تحلیلگران اظهار کردند: حمله روسیه به اوکراین، نگرانی‌ها را در مورد طولانی‌شدن تورم در سراسر جهان افزایش داده است و احتمالا پیامدهای طولانی بر بازارهای کالا خواهد داشت.

بازارهای جهانی سقوط کردند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 1 =