کد خبر : 296507
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
-

اضافه بار ناکارآمدی مسئولان کشور بر روی دوش اصحاب رسانه است

اضافه بار ناکارآمدی مسئولان کشور بر روی دوش اصحاب رسانه است

رئیس بسیج رسانه کشور گفت: فلسفه وجودی تشکیل بسیج رسانه تشکیل جبهه واحد رسانه تراز انقلاب است و در تربیت کادر رسانه‌ای در تزار انقلاب باید حمایت شود.

به گزارش عصرقائم، عباس محمدیان در آیین اختتامیه سومین جشنواره ابوذر مازندران با اشاره به ضرورت پرداخت رسانه‌ای به موضوع مهم «جهاد تبیین»، اظهار کرد: متاسفانه نگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری همچون یک رویداد است که باید به یک روند تبدیل شود.

وی افزود: امروز اضافه بار ناکارآمدی مسئولان کشور بر دوش جامعه رسانه است؛ امروز اگر بیانیه گام دوم با کم‌کاری مواجه است، اضافه بارش بر روی دوش اصحاب رسانه است.

رئیس بسیج رسانه کشور، ادامه داد: همه دولت‌ها آمدند و از قشر رسانه، بهره‌برداری کردند و این روند تا زمانی که خود اصحاب رسانه به یک وحدت رویه و قدرت واحد نرسد، ادامه دارد و دچار تزلزل افکار عمومی خواهیم بود.

محمدیان تصریح کرد: امروز رسانه‌ای می‌تواند در «جهاد تبیین» سخن بگوید و جلب مخاطب داشته باشد که مستقل باشد و باید در آرامش رسانه‌ای‌مان بازنگری کنیم.

رئیس بسیج رسانه کشور، گفت: رسانه‌ها باید در تبیین مسئولیت اجتماعی، همت کنند، ذائقه مخاطبین را از افراط سیاسی دور کنند و به رسالت اصلی انقلاب که فرهنگ و انقلاب است؛ برگردانید.

این مسئول افزود: تیتر غالب امروز رسانه‌ها، سیاسی است، رسانه‌های فرهنگی در حال از دست دادن هویت‌شان هستند؛ مظهر رسانه‌ها کار فرهنگی است، بیگانگان برای فرهنگ ما نسخه می‌پیچنند.

محمدیان عنوان کرد: ما در سنگر جنگ رسانه‌ای باید هویت‌بخشی خودمان را ارتقا ببخشیم و سپس به هویت‌بخشی افکار عمومی بپردازیم؛ ما در مقابل کسانی که قانون‌های انقلاب را با خون‌شان به ما هدیه داده‌اند چه کرده‌ایم؟ کاغذ گران می‌شود، صفحه شهدا حذف شده است! ما باید در جنگ ادراک، تغییر آرایش بدهیم.

وی با بیان اینکه دشمن با اسلام سیاسی مخالف است نه با اسلام سکولار، اعلام کرد: فلسفه وجودی تشکیل بسیج رسانه تشکیل جبهه واحد رسانه تراز انقلاب است؛ ما در تربیت کادر سانه‌ای در تزار انقلاب ضعف داریم.

رئیس بسیج رسانه کشور، افزود: نهضت آموزش رسانه‌ای ما تعطیل شده است، اگر امروز شاهد ریزش مخاطبان رسانه‌های مکتوب هستیم به دلیل فقر غنا در تولیدات محتوا است.

این مسئول تاکید کرد: باید صندوق هنر و رسانه از یکدیگر تفکیک شود، جامعه رسانه باید هویتش، استقلال پیدا کند؛ چرا باید در بودجه سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۴۰ درصدی بودجه بخش رسانه باشیم، آن هم در زمانی که به فرموده مقام معظم رهبری در جنگ رسانه‌ای قرار داریم.

محمدیان متذکر شد: امروز باید ساختار رسانه‌ای کشور از هر زمان دیگری قوی‌تر شود و نباید شاهد کوبیدن طبل اختلاف میان خانه مطبوعات و بسیج رسانه باشیم؛ چرا که این دو همچون دو بال و رفیق هستند نه رقیب.

وی افزود: رسانه‌ها برای امرار معاش روزانه دچار بحران است، اما سلبریتی‌ها و هنرمندان دارای درامدهای میلیاردی معاف از مالیات هستند.

رئیس بسیج رسانه کشور، یادآور شد: برنامه فعالیت‌های بسیج رسانه در ۵ سال آینده، مبارزه با فساد، تجلیل از فعالان رسانه‌ای فعال در حوزه مبارزه با فساد، بی عدالتی و تبعیض، است.

اضافه بار ناکارآمدی مسئولان کشور بر روی دوش اصحاب رسانه است/کاهش 40 درصدی بودجه بخش رسانه در سال آینده

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =