کد خبر : 296369
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

صعود احتمالی قیمت بیت‌کوین پس از ۶۰۰۰ دلار سقوط

صعود احتمالی قیمت بیت‌کوین پس از ۶۰۰۰ دلار سقوط

یک کارشناس بازار ارزهای دیجیتال گفت: طی چند روز گذشته و با سقوط ۶۰۰۰ دلاری بیت‌کوین، ارزش بازار رمزارزها ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت، اما بعضی از تحلیل‌گران معتقدند ریزش اخیر قیمت‌ها می‌تواند دوباره با یک روند صعودی جبران شود.

به گزارش عصرقائم، احسان عاشوری در گفت‌وگو ، بیان کرد: طی چند روز گذشته و با سقوط ۶۰۰۰ دلاری بیت‌کوین، ارزش بازار رمزارزها ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت. بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار آمده و همچنان نوسان شدید قیمت در بازار رمزارزها برقرار است. اغلب آلت‌کوین‌ها نیز وضعیتی مشابه دارند و به رنگ قرمز درآمده‌اند. اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته با ۵ درصد کاهش به ۲٫۶۵۰ دلار رسیده و بایننس‌کوین نیز تا ۳۸۰ دلار کاهش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: شروع جنگ میان روسیه و اوکراین، تمام بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد. ولی وقتی غرب اعلام کرد که در این جنگ دخالتی نخواهد کرد، بیت‌کوین سریعا واکنش نشان داد و کاهش قیمت خود را بازیابی کرد. پس از آن به سمت ۴۰ هزار دلار حرکت کرد و تا ۴۵ هزار دلار، یعنی بیشترین قیمتش طی سه هفت گذشته صعود کرد. اما این بار هم مانند دفعات گذشته، مقاومت ۴۵ هزار دلاری، دیوار مستحکمی روبه‌روی بیت‌کوین بود و پادشاه ارزهای دیجیتال زورش به خرس‌های بازار نرسید. اگرچه داده‌های درون‌شبکه‌ای خبر از حجم زیاد خرید نهنگ‌های بیت‌کوین و حتی سرمایه‌گذاران خرد می‌داد، قیمت بیت‌کوین سقوط کرد و تا ۳۸ هزار دلار هم کاهش پیدا کرد. در حال حاضر بیت‌کوین مشغول بازیابی قیمتش است و نزدیک ۳۹ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال با بیان اینکه با وجود این بعضی از تحلیل‌گران بازار رمزارزها معتقدند ریزش اخیر قیمت‌ها می‌تواند دوباره با یک روند صعودی جبران شود، افزود: در این صورت قیمت ۴۳٫۵۰۰ دلار اولین مقاومت جدی پیش روی بیت‌کوین خواهد بود.

مایکل ون‌دپوپ- تحلیل‌گر معروف رمزارزها، به سطوح مقاومتی مهم بیت‌کوین اشاره کرده است که در صورت بازیابی قیمت در روزهای آیند، تریدرها باید حواسشان به آنها باشد. ون دپوپ می‌گوید: با افزایش تنش‌های بین اوکراین و روسیه، بیت‌کوین وارد فاز اصلاح شده و با افزایش بیش از حد قیمت طلا، ترس تریدرها افزایش یافته است. احتمال دارد این اصلاح، در ادامه با افزایش قیمت همراه باشد. به‌نظر من اگر این اتفاق بیفتد، بیت‌کوین در محدوده ۴۳٫۱۰۰ تا ۴۳٫۵۰۰ دلار با مقاومت مواجه می‌شود. به‌طور کلی، بازارها متزلزل و ضعیف شده‌اند و قیمت آلت‌کوین‌ها هم در حال کاهش است.

صعود احتمالی قیمت بیت‌کوین پس از ۶۰۰۰ دلار سقوط

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 9 =