کد خبر : 295577
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

آمادگی کمیته‌امداد برای همکاری با مراکز دولتی جهت حرفه‌آموزی مددجویان

آمادگی کمیته‌امداد برای همکاری با مراکز دولتی جهت حرفه‌آموزی مددجویان

رئیس کمیته امداد از آمادگی این نهاد برای همکاری با ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۴۰ مرکز دولتی به منظور حرفه‌آموزی مددجویان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال، ماموریت اصلی کمیته امداد در سال آینده ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و دهک‌های پایین جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص تسهیلات متناسب با این ماموریت مهم در مجلس شورای اسلامی، افزود: برنامه ما این است تا زمانی که جامعه هدف برنامه اشتغال امداد از مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی برخوردار نشده‌اند، وام اشتغال به آنان تعلق نگیرد.

بختیاری به پیش‌بینی بسته توانمندسازی مددجویان در قالب تفاهم‌نامه با وزارت تعاون اشاره کرد و ادامه داد: ارائه مشاوره‌ و هدایت شغلی و استعدادیابی جامعه هدف تا مرحله انتخاب شغل در این بسته در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد از آمادگی این نهاد برای همکاری با ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۴۰ مرکز دولتی به منظور حرفه‌آموزی مددجویان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم جامعه هدف این طرح با گذراندن دوره‌های کارآموزی و دریافت گواهی مهارت، ضمن برخورداری از تسهیلات قرض‌الحسنه، به اشتغال و درآمد پایدار دست یابند.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه قابلیت تبدیل شدن به یک طرح ملی را دارد، گفت: تلاش ما این است که مقدمات این تفاهم‌نامه تا پایان سال جاری اجرایی شود و از ابتدای سال آینده فاز عملیاتی ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال در مناطق محروم به سرعت آغاز شود.

آمادگی کمیته‌امداد برای همکاری با مراکز دولتی جهت حرفه‌آموزی مددجویان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =