کد خبر : 295056
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

قیمت جدید دناپلاس توربو دستی و پارس tu۵ مشخص شد

قیمت جدید دناپلاس توربو دستی و پارس tu۵ مشخص شد

با توجه به اینکه مالیات بر ارزش افزوده خودروهای داخلی بر روی قیمت خودرو اعمال و از مشتری دریافت می‌شود، در سی و یکمین طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو که از امروز (سه‌شنبه) اجرا شده است، قیمت جدید دو محصول دیگر ایران‌خودرو (دناپلاس توربو دستی و پژو پارس tu۵) که در این طرح عرضه شده‌اند، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده مشخص شده است.

به گزارش عصرقائم، از ۱۳ دی ماه امسال به استناد ماده ۲۸ و ۳۰ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده (مصوبه خرداد امسال)، انتقال سند خودرو از شرکت خودروساز به خریداران مشمول مالیات تحت عنوان “مالیات سبز” شده است. این مالیات و عوارض شماره گذاری خودروهای داخلی، بر اساس رتبه‌بندی انرژی محصولات که به تایید سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است، از صفر تا پنج درصد برای خودروهای سواری و وانت دوکابین محاسبه می‌شود؛ این مبلغ مازاد که بر قیمت محصولات خودروسازان داخلی در طرح‌های فروش فوق‌العاده‌شان اعمال شده است، ارتباطی با خودروسازان ندارد و متعلق به سازمان امور مالیاتی است. بدین ترتیب مشتریان منتخب طرح‌های فروش در زمان پرداخت وجه خودرو برنده شده، بایستی قیمت‌های جدید را واریز کنند.

پیش‌تر اعلام شده بود که خودروسازان و مونتاژکنندگان داخلی، مسئول پرداخت مالیات هنگام نخستین انتقال به خریداران هستند؛ براین اساس خودروسازان دریافت مالیات از خریداران را از طرح‌های فروش قبلی خود شروع کردند و سایپا لیستی از قیمت جدید محصولات ارائه کرد و ایران‌خودرو نیز اعلام کرد که به تدریج در طرح‌های فروش هر هفته خود، قیمت نهایی محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده را مشخص می‌کند.

حال از امروز (سه‌شنبه) طبق روال هر هفته برگزاری طرح‌های فروش، طرح فروش فوق العاده، سه محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو در قالب سی و یکمین طرح اجرا شده است که ضمن آن به دنبال اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده خودروهای داخلی، علاوه بر دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک (که قیمت نهایی آن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در طرح قبلی تعیین شده بود) قیمت نهایی دو محصول دیگر ایران‌خودرو مشخص شده است.

پس از اعمال افزایش قیمت‌های مصوب محصولات خودروسازان داخلی (از ۱۷ آذرماه)، بر اساس قیمت‌های مصوب، دنا پلاس توربوشارژر دستی ۳۵۶ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین قیمت شد؛ اما با اعمال مالیات بر ارزش افزوده جدید، به قیمت این محصول سه میلیون و ۱۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان افزوده شده و بدین ترتیب قیمت نهایی محصول ۳۵۹ میلیون ۸۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین پژو پارسtu۵ بر اساس قیمت‌های مصوب، ۱۷۱ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین قیمت شده بود. اما با اعمال مالیات بر ارزش افزوده جدید، بر قیمت این محصول چهار میلیون و ۵۰۰ هزار و ۱۰۰ تومان افزوده شده و بدین ترتیب قیمت نهایی محصول ۱۷۵ میلیون ۹۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

شایان ذکر است که با اعمال مالیات بر ارزش افزوده، در دیگر محصولات ایران‌خودرو به قیمت مصوب پارس بنزینی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، بر پژو ۲۰۷ پانوراما دستی دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و بر دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزوده شده است.

قیمت جدید دناپلاس توربو دستی و پارس tu۵ مشخص شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 13 =