کد خبر : 295097
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
-

آکسفام: نبرد مارب ۱۰۰ هزار یمنی را آواره کرد

آکسفام: نبرد مارب ۱۰۰ هزار یمنی را آواره کرد

گروه خیریه بین المللی آکسفام امروز (سه شنبه) اعلام کرد، نبرد یک ساله بر سر شهر استراتژیک مارب یمن به آوارگی حدود ۱۰۰ هزار نفر انجامیده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آکسفام بیان داشت که این هشدار آشکار نشان می دهد که چگونه جنگ بر سر مارب وضعیت انسانی وخیم آوارگان را بدتر کرده، در حالی که بسیاری از آنها چندین بار از درگیری های مناطق دیگر یمن جنگ زده فرار کرده اند.

محسن صدیقی، مدیر آکسفام در یمن گفت: مردم عادی پناه برده به مکانی که زمانی به عنوان واحه آرامش توصیف می شد، در یک درگیری طولانی مدت به هدف آسیب های جانبی تبدیل شده اند.

این گروه گفت که حداقل ۴۳ حمله هوایی به اهداف غیرنظامی از جمله خانه‌ها و مزارع طی ماه ژانویه در این استان انجام شده است. مین های زمینی، بمب های دست ساز و گلوله باران نیز غیرنظامیان را در مارب هدف قرار دادند. آکسفام گفت که تنها در ماه ژانویه هشت تن بر اثر انفجار مین های زمینی کشته شدند، در حالی که در مقایسه در سال گذشته میلادی این میزان پنج نفر بود.

صدیقی اظهار کرد: چند کودک در حین نگهداری از حیوانات مزرعه کشته شده اند و حتی جمع آوری هیزم می تواند کشنده باشد. او گفت: من به‌ویژه از بابت گزارش‌هایی که می‌گویند سوابق مربوط به مکان کار گذاشتن مین‌های زمینی نگهداری نمی‌شوند، نگران هستم.

بر اساس گزارش سازمان ملل، استان مارب یمن میزبان حدود یک میلیون آواره – یک چهارم از مجموع چهار میلیون آواره – بوده که ۸۰ درصد آنها زن و کودک هستند. مقامات محلی، آمار آوارگان مارب را حدود دو میلیون نفر اعلام کردند.

آکسفام: نبرد مارب ۱۰۰ هزار یمنی را آواره کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + هجده =