کد خبر : 294277
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
-

فرانسه طرح های اعزام نیرو به رومانی را اماده می کند

فرانسه طرح های اعزام نیرو به رومانی را اماده می کند

فرانسه برای اطمینان بخشی بیشتر به کشور دریای سیاه در میان تنش‌ها با روسیه امروز (پنج‌شنبه) قصد دارد برنامه‌های اعزام نیرو به رومانی را به عنوان بخشی از ماموریت آتی ناتو بازتعریف کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، رومانی پس از جمع آوری ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین، به دنبال رفع نگرانی های امنیتی خود است. این نگرانی ها را احتمال وقوع درگیری هایی ایجاد کرده که می تواند به رومانی نیز سرایت کند که ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۰ مایل) مرز با اوکراین دارد.

آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که نزدیک به ۳۰۰۰ نیروی اضافی را به لهستان و رومانی می فرستد تا متحدان اروپای شرقی ناتو را در مواجهه با آنچه واشنگتن به عنوان تهدید روسیه برای حمله به اوکراین توصیف می کند، تقویت کند.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه امروز در بخارست با ۹ وزیر از شرق اروپا و کشورهای بالتیک از جمله لهستان، جمهوری چک و استونی برای بحث در مورد بحران اوکراین گفتگو خواهد کرد.

لودریان در سخنانی در پارلمان رومانی به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا گفت که پاریس می خواهد همبستگی خود را نشان دهد و بر وحدت اتحادیه اروپا پس از اینکه روسیه تصمیم گرفت به عنوان یک قدرت بی ثبات کننده عمل کند، تاکید کند.

لودریان در کنار همتای رومانیایی خود بوگدان آئورسکو گفت: «فرانسه آماده است تا به اقدامات جدید اطمینان بخشی ناتو برای رومانی متعهد شود. زمانی که وضعیت امنیتی در مرزهای شما که مرزهای ما نیز هستند بدتر می شود، ما مفتخریم که در کنار شما هستیم.»

ناتو دارای یک نیروی زمینی چندملیتی با حداکثر ۴۰۰۰ سرباز در رومانی است که از سال ۲۰۰۴ عضو ناتو شده است. ایالات متحده همچنین سربازانی در پایگاه های جداگانه در رومانی و بلغارستان دارد. مقامات فرانسوی گفتند که هدف ایجاد مأموریتی شبیه به مأموریت‌هایی در بالتیک است که دارای یک کشور اصلی هماهنگ کننده پایگاه های زمینی، دریایی و دریایی است.

پاریس پیشنهاد کرده است که کشور اصلی این مأموریت باشد که می تواند حدود ۱۰۰۰ سرباز از کشورهای مختلف را نظارت کند. در نشست آتی وزرای دفاع ناتو در اواسط فوریه، خطوط ماموریت مورد بحث قرار خواهد گرفت. دیپلمات ها گفتند در حالی که در آن زمان می توان یک تصمیم سیاسی اتخاذ کرد، استقرار نیروها مدتی طول می کشد.

فرانسه طرح های اعزام نیرو به رومانی را اماده می کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + شانزده =