کد خبر : 294174
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
-

رونمایی از پلتفرم مدیریت هوشمند کنتورهای گاز برای جلوگیری از هدررفت انرژی

رونمایی از پلتفرم مدیریت هوشمند کنتورهای گاز برای جلوگیری از هدررفت انرژی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت از رونمایی پلتفرم مدیریت هوشمند کنتورهای گاز برای جلوگیری از هدررفت انرژی خبر داد و گفت: هوشمندسازی کنتورها به نفع اقتصاد کشور است.

به گزارش عصرقائم، سیداحمد روحانی‌پور در مراسم رونمایی از پلتفرم کنترل مدیریت هوشمند کنتورهای گاز با تاکید بر اینکه این پروژه منجر به بهینه شدن مصرف گاز خواهد شد، اظهار کرد: اگر کنتورها هوشمندسازی شوند مزیت‌های بالای اقتصادی برای کشور ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پلتفرم کاملا بومی و مورد تایید شرکت ملی گاز است، گفت: تعدادی از این کنتورها تولید شده و در برخی از مناطق کشور نیز نصب شده است و اکنون به دنبال عقد قرارداد با شرکت ملی گاز هستیم تا عملیات اجرایی آغاز شود.

روحانی پور با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، عملیات نصب کنتور از سال آینده آغاز می‌شود، گفت: این کنتورها به لحاظ مصرف خانوار اهمیت بالایی دارد چراکه می‌تواند میزان هزینه هر خانوار را به طور دقیق مشخص کند، حتی ممکن است موجب کاهش هزینه‌های مشترکان و حتی شرکت ملی گاز شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که عدم هوشمندسازی کنتورها تا کنون به وجود آورده است، گفت: در برخی موارد شرکت گاز به صورت غیرعمد مازاد مبلغ را از مشترکان دریافت کرده که این مباحث با هوشمندسازی حل خواهد شد و به عبارتی عدالت اجتماعی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت درخصوص هزینه کنتورها گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته، هزینه هر کنتور جدید دو میلیون تومان خواهد بود و بسته به نوع قراردادی که با شرکت گاز منعقد می‌کنیم تولید کنتورها آغاز می‌شود اما ما توان تولید ۷۰۰ هزار تا یک میلیون کنتور را برای سال آینده داریم.

در ادامه این مراسم داود نظری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می‌دهد، گفت: این رقم در حالی است که روسیه که جایگاه اول گاز دنیا را دارد میزان مصرف گاز آن در سبد انرژی ۵۵ درصد است و این موضوع بدان معناست که ما تنوع کافی در سبد انرژی نداریم.

وی با بیان اینکه طی مدت ۱۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری اندکی در صنعت گاز صورت گرفته است، گفت: می‌بایست ۱۶۰ میلیارد دلار در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری شود که ۳۰ میلیارد دلار از این رقم مربوط به حوزه گاز است. اما حتی سه میلیارد دلار نیز نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم.

رونمایی از پلتفرم مدیریت هوشمند کنتورهای گاز برای جلوگیری از هدررفت انرژی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 15 =