کد خبر : 294136
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

ترک اعتیاد میمون‌ها با کمک یک هورمون

ترک اعتیاد میمون‌ها با کمک یک هورمون

دانشمندان روشی ابداع کرده‌اند که مصرف الکل در میمون‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و می‌تواند به طور بالقوه راهی برای حل این مشکل در انسان‌ها باشد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسکای، میمون‌های وروت به دلیل داشتن چندین ویژگی مشابه انسان برای محققان گونه‌های کلیدی هستند از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مصرف الکل اشاره کرد به گونه‌ای که گاهی این نوشیدنی‌ها را می‌دزدند.

تحقیقات جدید نشان داده است که یک هورمون به نام فاکتور رشد فیبروبلاست ۲۱ به اختصار FGF۲۱ که توسط کبد تولید می‌شود می‌تواند با موفقیت مصرف الکل در میمون‌ها و موش‌ها را سرکوب کند.

به گزارش محققان در مجله‌ی Cell Metabolism، پستانداران مدت‌ها قبل از آن که انسان‌ها روشی برای تقطیر الکل پیدا کنند از الکل میوه‌های تخمیر شده استفاده می‌کردند و از آنجا که مصرف الکل بر سلامت و بقا اثر منفی می‌گذارد، سیستم‌های فیزیولوژیکی متعددی برای تشخیص و تنظیم مصرف الکل در پستانداران تکامل یافته است.

دانشمندان دانشگاه آیووا و دانشگاه کوپنهاگن روشی جدید برای هدف قرار دادن مسیرهای عصبی که به نحوه تنظیم مصرف الکل در پستانداران کمک می‌کند، توسعه داده‌اند.

جمعیت میمون‌های وروت متشکل از گروهی است که از مصرف الکل اجتناب می‌کنند، گروهی که به طور متوسط مصرف می‌کنند و دسته‌ای که مصرف کننده شدید الکل هستند.
محققان عادات نوشیدن ۲۰ میمون نر را به مدت چهار روز روزانه چهار ساعت امکان نوشیدن الکل داشتند زیر نظر گرفتند.

پس از آن میمون‌ها را به دو دسته تقسیم کردند، گروهی دارونما دریافت می‌کردند و گروه دیگر درمان هورمونی FGF۲۱ را دریافت کردند.

میمون‌هایی که این درمان یا دریافت کرده بودند ۵۰ درصد کمتر از قبل به مصرف الکل پرداختند. این موضوع نشان می‌دهد که این درمان می‌تواند مصرف الکل را سرکوب کند.

ترک اعتیاد میمون‌ها با کمک یک هورمون
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − پنج =