کد خبر : 293958
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

واکسیناسیون پرندگان حیات وحش پارک ملت در مقابله با ویروس آنفلوآنزا

واکسیناسیون پرندگان حیات وحش پارک ملت در مقابله با ویروس آنفلوآنزا

به منظور پیشگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزای حیوانات، پرندگان حیات وحش پارک ملت تهران واکسینه شدند.

به گزارش عصرقائم، حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: تعداد ۳۰۰ پرنده از گونه‌های پرندگان شکاری و اهلی از جمله؛ اردک، کبوتر، سارکپه، شترمرغ، عقاب طلایی، عروس هلندی، غاز، قرقاول، طاووس، مرغ شاخدار و …واکسن نیوکاسل آنفلوآنزا را دریافت کرده‌اند.

او افزود: نظر به اهمیت و حفاظت از گونه‌های پرندگان این مرکز در مقابل بیماری‌ها و تسریع روند تیمار و مراقبت، واکسیناسیون این رده از حیوانات انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ اظهار کرد: هر سال با شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان وحشی مهاجر از مناطق مسیر سیبری به مناطق گرمسیر جنوبی نگرانی از بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد بین گونه‌های مختلف پرندگان افزایش می‌یابد.

سیگارودی اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان و دارای ۳ نوع تیپ C,B,A است. در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری کند. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله اسب و همچنین انسان را درگیر می نماید.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، او خاطرنشان کرد: راهکار مبارزه با این بیماری، تقویت تیم های نظارت، تصمیم و اقدام به موقع است و از سویی، همکاری بین بخشی در بحث مبارزه با بیماری های مشترک بین دام و طیور و انسان از اهمیت بالایی برخوردار است.

واکسیناسیون پرندگان حیات وحش پارک ملت در مقابله با ویروس آنفلوآنزا 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − شش =