کد خبر : 293941
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

متحد پوتین: صلح با آمریکا تنها بعد از نظم جهانی نوین ممکن است

متحد پوتین: صلح با آمریکا تنها بعد از نظم جهانی نوین ممکن است

یکی از سناتورهای ارشد روسیه تاکید کرد، سال ۲۰۲۲ سال بحران میان مسکو و واشنگتن است و استدلال کرد تنها زمانی که یک نظم جهانی جدید برقرار شود، تعارض بین مسکو و واشنگتن کمتر خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه راشا تودی، الکسی پوشکوف، از سیاستمداران ارشد روسیه استدلال کرد تنها زمانی که یک نظم جهانی جدید برقرار شود، تعارض بین مسکو و واشنگتن کمتر خواهد شد و در حال حاضر بعید به نظر می رسد که روابط بین این دو کشور که شدیدا تنزل یافته تغییر کند.

پوشکوف که یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده و پیش از این به عنوان رئیس کمیته امور خارجی مجلس دومای پارلمان روسیه کار کرده در مصاحبه با پایگاه Ukraina.ru، دیدگاه خود را در مورد دینامیک فعلی قدرت در صحنه جهانی مطرح کرد.

وی مدعی شد: آمریکا سلطه طلبی است که به تدریج دارد جایگاه خود را در جهان از دست می دهد. آنها شکستی بسیار جدی در خاورمیانه متحمل شدند، سوریه را از دست دادند، نبرد برای افغانستان را باختند، آنها مجبور شدند تقریباً تمام نیروهای خود را در پایان سال ۲۰۲۱ از عراق خارج کنند.

به گفته این سناتور روسی، مقامات آمریکایی “در تلاش هستند تا در ضمن درگیری همزمان با روسیه و چین، هر چند با شدتهای مختلف، نفوذ غالب خود را حفظ کنند.” پوشکوف خاطرنشان کرد که این سبب ایجاد یک محیط عصبی هم در آمریکا و هم در سایر نقاط جهان می شود.

او توضیح داد: آمریکا دیگر با ما به عنوان یک قدرت ثانویه رفتار نمی کند. آنها با ما به عنوان یک قدرت برتر رفتار می کنند، به همین دلیل است که آنها از روسیه و نه از چین به عنوان یکی از مشکلات اصلی پیش روی دولت بایدن در سال ۲۰۲۲ یاد می کنند. پوشکوف هشدار داد که این سال، سال بحران بین واشنگتن و مسکو خواهد بود.

او اظهار کرد: آن‌طور که من فهمیدم، آنها اکنون می‌خواهند “مشکل روسیه” را حل کنند، یعنی عملاً تمام اروپا را تحت سلطه خود درآورند و روسیه را به سمت حومه‌هایش سوق دهند. آنها دقیقا برای همین منظور به اوکراین نیاز دارند. مرحله بعدی یک رویارویی سیاسی یا حتی نظامی با چین خواهد بود.

پوشکوف اضافه کرد: نخبگان سیاسی و مالی آمریکا معتقدند که آنها تنها کسانی هستند که می توانند جهان را اداره کنند و قصد ندارند اجازه دهند که هیچ طرف دیگری سکان هدایت را در دست بگیرد. بنابراین، تا زمانی که نظم جهانی جدیدی برقرار شود که در آن آمریکا ضعیف‌تر بوده و نقشش تقلیل یابد، کم و بیش در تعارض سیاسی حاد با آنها خواهیم بود.

متحد پوتین: صلح با آمریکا تنها بعد از نظم جهانی نوین ممکن است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =