کد خبر : 293963
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
-

جانشین سپاه ناحیه قائم‌شهر:

انقلاب اسلامی ایران برپایه احکام و معارف دینی بنا شد

انقلاب اسلامی ایران برپایه احکام و معارف دینی بنا شد

جانشین سپاه ناحیه قائم‌شهر، گفت: انقلاب اسلامی برپایه احکام و معارف دینی و الهی بنانهاده شده است و بزرگترین پشتوانه این انقلاب، دو منبع قرآن و روایات ائمه است.

به گزارش عصرقائم، علی هدایتی در نشست خبری دهه مبارک فجر ضمن گرامی داشت این ایام اظهار کرد: انقلاب اسلامی برپایه احکام و معارف دینی و الهی بنانهاده شده است و بزرگترین پشتوانه این انقلاب، دو منبع  قرآن و روایات ائمه است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی و مقام معظم رهبری نیز مفسر این دو عنصر هستند، افزود: جزو اعتقادات و باورهای ماست که امروز سخنان حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری عزیز تفسیر ساده و روان قرآن و روایات ائمه است و بیاناتشان خارج ازاین دو منبع نیست.

جانشین سپاه ناحیه قائم‌شهر بیان کرد: اعتقادات و روش فکری همه‎ی شهدای ما نیز از امامین انقلاب اسلامی که همان تفسیر دو منبع قرآن و روایات ائمه است گرفته شده و این نگاه معنوی و اعتقادی است که انقلاب اسلامی ایران را از دیگر انقلاب ها متمایز کرده و اکنون در دهه چهارم این درخت تنومند هستیم.

این مسوول با اشاره به اینکه در چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی باید به جهاد تبیین بپردازیم، تصریح کرد: قبل پیروزی انقلاب اسلامی موازنه قدرت در جامعه جهانی بین دو بلوک غرب و شرق بود و بعد از انقلاب اسلامی موازنه قدرت دگرگون شد و جنگ بین اسلام و استکبار مطرح شد و جبهه استکبار با سردمداری آمریکا از یک سو و در جبهه مقابل اسلام با پرچمداری ایران اسلامی در یک تقابل دوگانه در سطح جامعه جهانی در مقابل هم قرار گرفتند.

هدایتی خاطرنشان کرد: ما هم از لحاظ درونی و خارج مرزها در این چند دهه دچار حملات متعددی شدیم اما آن چیزی که از نگاه حضرت امام به ما رسیده نگاه دفاع بوده و ما به کمک بسیج بدنبال رفع مشکلات مردم قدم برمیداریم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی برای پیروزی انقلاب اسلامی دو مولفه‌ی همراه سازی عقول و قلوب را به ما رهنمون کردند، گفت: در زمان انقلاب عقل و قلب مردم به بیانات حضرت امام گره خورده بود و مردم بسیج شدند تا رژیم پلوی را سرنگون کنند و این معنویت باعث شده اکنون بعد چهل و سه سال در مسیر انقلاب اسلامی در حال حرکت هستیم.

جانشین سپاه ناحیه قائم‌شهر، تصریح کرد: ما درون کشور بسیج مردمی را شکل دادیم و ملت‎های مستضعف به تابعیت از انقلاب اسلامی بسیج ملت‎ها در حال شکل گیری است و شاهد آن هستیم که بعد پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای اسلامی نفی طاغوت و مبارزه با ظلمجهانی شکل تازه‌ای گرفته است.

این مسوول با اشاره به تشکیل حکومت جهانی حضرت حجت(ع) اشاره کرد و افزود: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی شیوه و روش جدیدی از مبارزه با استکبار را شاهد بودیم و رشد چشم گیر قدرت کشورهای اسلامی را در منطقه دیدیم که نشان از بسیج ملت‌های اسلامی بوده است.

هدایتی تصریح کرد: در ۸ سال دفاع مقدس نیاز بود تا با بستن بند پوتین از تمامیت انقلاب اسلامی در مقابل جامعه استکبار دفاع کنیم و بعد از آن درسازندگی و محرومیت زدایی بسیج ورود پیدا کند، روشنگری و بصیرتی وحل مشکلات مردم ورود کنند و اکنون نیز در زمان کرونا هم بچه‌های جهادی نشان دادند که دراین کارها پیش قدم هستند از سم‌پاشی،کمک مومنانه، ماسک، واکسن را با نگاه بسیج کنندگی برای رفع مشکلات مردم در پیش گرفتند.

وی اشاره کرد در دهه فجرشهرستان قائم‌شهر در تعامل بادستگاه‌های دولتی برای اجرای هرچه باشکوه تر مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:
اردوهای جهادی بانگاه اعتقادی با شعار “میسازیم، آباد میکنیم تا درونمان آباد شود” و بدون چشم داشت بانگاه خدمت رسانی به مردم درآن موضوع ورود می‌کنند.

جانشین سپاه ناحیه قائم‌شهر با اشاره به عناوین برنامه‎ها یوم الله دهه فجر، بیان کرد: توزیع ۱۵۰۰کمک مومنانه به ارزش ریالی ۷۵۰میلیون تومان، ۲۰ وام اشتغال زایی به ارزش یک میلیاردتومان، بازسازی خانه های محروم ومسکن، افتتاح و مرمت بازسازی گلزار شهدا رستم کلا، جهاد تبیین، عنوان یکی ازبرنامه های شاخص مربیان روشنگری برای چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

این مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: طرح شهیدخناری که جهت رفع کمبود خون برای کمک به بیماران تالاسمی و تکمیل بانک خونی شهرستان قائم شهر است در برنامه‌های این ایام قرار گرفته است و بسیجیان برای رفع این مشکل با اهدای خون برای بیماران نیازمند این ضعف را برطرف می‌کنند.

هدایتی با اشاره به طرح شهیدامانی تصریح کرد: استفاده ازبسیجیان در کنترل قیمت برای کمک به وضعیت اقتصادی و بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان است که بازرسین بتوانند کنترل کنند و از دیگر برنامه برگزاری ۱۵۶ مسابقه ورزشی جهت نشاط و پویایی برادران وخواهران درسطح پایگاه، ۵ نمایشگاه در موضوعات فرهنگی وهنری اقتصادی، ۲۵ کمک جهیزیه برای نیازمندان، عروسی برای ۵ زوج نیازمند شهرستان به همت کانون خدمت رضوی و جامعه زنان، گشت رضویون، کاشت ۴ هزاراصله نهال ، دیدارباآیت الله معلمی، تجلیل از کادر درمان و واکسیناسیون، جشن تکلیف دختران فاطمی، تجلیل از۵۰ حافظ با نگاه ترویج حفظ قرآن کریم، دیدار با خانواده شهدا، عطر افشانی گلزارشهدا از عناوین برنامه های دهه فجر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =