کد خبر : 293844
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
-

رفع محدودیت‌های برقی صنایع از فردا

رفع محدودیت‌های برقی صنایع از فردا

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات محدودیت در صنایع اعمال شده است، از رفع محدودیت‌های برقی صنایع از دوشنبه، ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش عصرقائم، مصطفی رجبی مشهدی، در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه محدودیت‌های صنایع برای جلوگیری از کمبود در تامین سوخت نیروگاه‌ها و براساس توافقنامه‌ها عملیاتی شده است، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده باید تا ۳۰ درصد از میزان مصرف صنایع محدود می‌شد که فقط ۲۰ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات محدودیت در صنایع اعمال شده است، گفت: برق بخش عمده‌ای از صنایع از جمله صنایع فلزی مانند مس و آلومینیوم با محدودیت مواجه نیست البته صنایع دیگری مانند کاشی، خودرو سازی، مترو و نقلیه نیز کمبودی ندارند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حال حاضر برق کشور تامین است و محدودیت‌هایی که در برخی از صنایع اعمال شده است نیز تا دوشنبه ۱۱ بهمن ماه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق تصریح کرد: هفته گذشته به دلیل ایجاد وقفه در تامین گاز و سوخت نیروگاه برای مدیریت شرایط مجبور به اعمال محدودیت برخی صنایع شدیم که این برنامه با همکاری وزارت صمت و طبق اولویت بندی انجام شده است.

وی افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی دمای هوا در حال افزایش است که این موضوع سبب کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری خواهد شد بنابراین تامین سوخت نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه نیست و به همین دلیل محدودیت اعمال شده در برخی از صنایع از دوشنبه برطرف خواهد شد.

رفع محدودیت‌های برقی صنایع از فردا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + چهار =