کد خبر : 293691
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۴۰
-

کویت پروازهایش به عراق را لغو کرد

کویت پروازهایش به عراق را لغو کرد

شرکت هواپیمایی کویت در پی حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی بغداد، امروز (شنبه) از لغو موقت پروازهای خود به مقصد عراق خبر داد، در مقابل نخست وزیر عراق از کشورهای منطقه و جهان خواست از اعمال محدودیت‌های سفر و پروازها به عراق در پی این حمله خودداری کنند.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، شرکت هواپیمایی کویت ساعاتی پس از حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی بغداد، توییت کرد: بر اساس بخش‌نامه‌های اداره کل هواپیمایی کشور کویت و با توجه به شرایط موجود در عراق، تمامی پروازها به مقصد این کشور را موقتا لغو می‌کنیم و شما در جریان آخرین تحولات و دستورات صادره در این خصوص از سوی اداره کل هواپیمایی کشور کویت قرار خواهیم داد.

به گفته یک مسؤول امنیتی عراق، فرودگاه بین‌المللی بغداد صبح روز جمعه هدف دستکم شش راکت قرار گرفت.

بخش رسانه امنیتی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای به جزئیات خسارات وارده به فرودگاه در اثر این حمله راکتی پرداخته و اعلام کرد که به سرنخ‌هایی از عاملان این حمله دست یافته است.

این رسانه در ادامه گزارش داد: گروهک‌های تروریستی صبح روز جمعه با شش راکت کاتیوشا فرودگاه بین‌المللی بغداد را هدف قرار دادند، این راکت‌ها به آشیانه هواپیماها اصابت کرد و در نتیجه آن دو فروند هواپیمای بزرگ مستقر در باند خسارت دیدند.

از سوی دیگر، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در پی این حمله در بیانیه‌ مطبوعاتی از کشورهای دوست عراق در منطقه و جهان خواست از اعمال محدودیت‌هایی برای سفر و یا پرواز به مقصد عراق در پی این حمله خودداری کنند.

الکاظمی تاکید کرد: این حمله تروریستی بزدلانه به فرودگاه بغداد اصرار جنایتکاران برای مختل کردن امنیت مردم عراق و امکانات آن و به خطر انداختن منافع آنها را نشان می‌دهد.

نخست وزیر عراق اظهار کرد: حمله راکتی به فرودگاه بغداد و خسارت زدن به هواپیماهای غیرنظامی و باند آن تلاشی دوباره برای ضربه زدن به اعتبار منطقه‌ای و بین‌المللی عراق، به خطر انداختن استانداردهای بین‌المللی فرودگاه‌های عراق، ایجاد تردیدهایی نسبت به امنیت داخلی عراق و تضعیف تلاش‌های شرکت هواپیمایی عراق برای توسعه فعالیت‌های خود و پرواز هواپیماهایش در تمامی مسیرهای بین‌المللی بود.

او افزود: این عملیات تروریستی خائنانه در واقع ادامه سلسله حملات راکتی و پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی عراق و دفاتر احزاب سیاسی برای ضربه زدن به اقتدار کشور و جایگاه قانون و حاکمیت و دستاوردهای سیاست خارجه عراق و منافع مردم این کشور بود.

الکاظمی در ادامه گفت: نیروهای امنیتی عراق که به وظیفه خود در تامین امنیت و مقابله با تمامی اشکال تروریسم به شکل کامل عمل می‌کنند، پاسخ قاطعی به این دست عملیات‌های خطرناک خواهند داد.

همچنین نخست وزیر عراق از تمامی گروه‌ها و احزاب و جریان‌های سیاسی و طرف‌های مختلف خواست این حمله را صراحتا و آشکارا رد و محکوم کرده و از نیروهای امنیتی عراق در عملیات‌هایشان علیه عاملان این حمله حمایت کنند زیرا جنایتکاران سکوت در برابر این اقدامات را حمایتی سیاسی برای خود قلمداد می‌کنند.

کویت پروازهایش به عراق را لغو کرد/درخواست الکاظمی از کشورها برای عدم محدودیت در سفر به عراق
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − چهارده =