کد خبر : 293790
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

درخواست سازمان ملل برای انجام تحقیقات شفاف درباره جنایت عربستان در زندان صعده یمن

درخواست سازمان ملل برای انجام تحقیقات شفاف درباره جنایت عربستان در زندان صعده یمن

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات شفاف و بی‌طرفانه درباره جنایت سعودی‌ها در زندان صعده در شمال یمن شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری المعلومه، روبرت کولویل، سخنگوی دفتر حقوق بشری سازمان ملل در سخنانی با اشاره به حمله اخیر ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی به زندان صعده و کشته شدن ۹۱ زندانی اظهار کرد که کارمندانی از دفتر این کمیساریا در یمن هفته گذشته به عنوان بخشی از یک ماموریت بین سازمانی در صعده حضور داشتند و اطلاعاتی که آنها جمع آوری کردند تصویر آشفته و ناامید کننده‌ای را در پی حملات هوایی ترسیم می‌کند.

وی گفت: ما در حال بررسی تلفات غیرنظامیان هستیم؛ اما تاکنون متوجه شده‌ایم که حدود ۹۱ زندانی بر اثر ریزش طبقه بالای یکی از ساختمان‌های زندان در اثر حمله کشته شده‌اند و ۲۳۶ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

کولویل ادامه داد: ما خواستار تحقیقات شفاف، مستقل و بی‌طرفانه با استانداردهای بین‌المللی برای مشخص شدن دلایل بمباران این زندان، اطمینان از مجازات در قبال هرگونه نقض قوانین انسانی بین‌المللی و تعیین اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری از چنین حوادثی هستیم.

وی افزود: در آخرین بازدید تیم ما که در هفته گذشته انجام شد، هیچ نشانه‌ و شواهدی مبنی بر اینکه در این مکان اقدام نظامی انجام می‌شود، دیده نشده است و به همین دلیل از ائتلاف خواستیم که اطلاعاتش را با ما به اشتراک بگذارد.

درخواست سازمان ملل برای انجام تحقیقات شفاف درباره جنایت عربستان در زندان صعده یمن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 8 =