کد خبر : 293731
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

بازپرسان فرانسوی برای تحقیق درباره انفجار رالی داکار به عربستان می‌روند

بازپرسان فرانسوی برای تحقیق درباره انفجار رالی داکار به عربستان می‌روند

یک منبع آگاه اعلام کرد که بازپرسان فرانسوی برای تحقیقات درباره انفجار ۳۰ دسامبر در جریان مسابقات رالی داکار به عربستان می‌روند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه اعلام کرد: بازپرسان فرانسوی به زودی برای تحقیقات درباره انفجار ۳۰ دسامبر در جریان مسابقات رالی داکار به عربستان می‌روند. برخلاف آن چیزی که رسانه‌های فرانسوی می‌گویند عربستانی‌ها به هیچ وجه با همکاری مخالفتی نکرده‌اند.

این منبع اعلام کرد: نیاز شدیدی به سفر بازپرسان فرانسوی به عربستان نیست چراکه آن‌ها با بازجویی از شاهدان فرانسوی بعد از بازگشتشان از عربستان تحقیقات را آغاز کرده‌اند. این مرحله از تحقیقات به پایان رسیده است.

این منبع اعلام کرد که آن‌ها از شاهدان عینی صحبت‌هایی درباره حادثه دومی که در خودروی کاملیا لیباروتی که آتش گرفت شنیده‌اند. وی قبل از وقوع آتش سوزی صدای انفجاری را شنیده بود.

۳۰ دسامبر گذشته، تنها دو ساعت پیش از آغاز رالی، پنج فرانسوی متعلق به تیم «سودیکارز» در یک کامیون از هتل خود در شهر جده به سمت خط آغاز رقابت‌ها می‌رفتند که انفجار بمبی آن‌ها را دچار سانحه کرد.

مهمترین قربانی این رخداد، راننده اصلی تیم سودیکارز بود. پس از انفجار فیلیپ بوترون، ۶۱ ساله از ناحیه پا دچار جراحات شدید شد که پس از انتقال به فرانسه و بستری شدن دریک بیمارستان نظامی به کما رفت.

اخیرا ژان ایو لودریان،‌ وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با “بی.اف.ام تی.وی” و “آر.ام.سی” رادیو در این باره گفت که گزینه توقف رالی داکار در عربستان پس از انفجاری که احتمالا “تروریستی” بوده، مطرح است. اما وزارت خارجه عربستان وجود هرگونه “ظن جنایی” درخصوص انفجار در جریان رقابت‌های رالی داکار را رد کرد.

منبع مذکور اعلام کرد که در این مرحله موضع عربستان تغییری نکرده است. برخی شاهدانی که به فرانسه بازگشته‌اند درباره حادثه دومی صحبت می‌کنند.

بازپرسان فرانسوی برای تحقیق درباره انفجار رالی داکار به عربستان می‌روند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − یک =