کد خبر : 293721
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

آلمان ماموریت نیروهای خود در عراق را تمدید کرد

آلمان ماموریت نیروهای خود در عراق را تمدید کرد

پارلمان فدرال آلمان “بوندستاگ” با طرح دولت فدرال این کشور مبنی بر تمدید ماموریت ارتش آلمان در عراق تا اکتبر ۲۰۲۲ موافقت کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، پارلمان فدرال آلمان موسوم به بوندستاگ با ۵۵۳ رای موافق در مقابل ۱۱۰ رای مخالف، با طرح تمدید ماموریت ارتش این کشور در عراق تا اکتبر ۲۰۲۲ موافقت کرد.

در نتیجه این تصمیم پارلمان آلمان، ارتش این کشور به مدت ۹ ماه به مشارکت خود در مأموریت ضد داعش در عراق ادامه خواهد داد.

بر اساس بیانیه‌ای که پارلمان آلمان در وب سایت رسمی خود منتشر کرده است، این رای‌گیری بر اساس پیشنهاد ارائه شده توسط دولت فدرال انجام شده است.

در این بیانیه آمده است، همکاری و حضور آلمان در تقویت و بازسازی ارتش عراق و ارائه خدمات پشتیبانی مرتبط به عنوان بخشی از تعهد ناتو و ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق صورت می‌گیرد.

ماه پیش سخنگوی دولت آلمان در یک نشست خبری در برلین گفت که دولت فدرال تصمیم گرفته است تا مأموریت مبارزه با داعش در قالب ائتلاف بین‌المللی در عراق را تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ ادامه دهد.

سربازان آلمانی در عراق به عنوان بخشی از یک ماموریت بین‌المللی برای مبارزه با داعش، آموزش پرسنل نظامی عراقی را در ژانویه ۲۰۲۰ از سر گرفتند.

این در حالی است که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در پایان سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که نقش رزمی ائتلاف آمریکایی- بین‌المللی در عراق به پایان رسیده و عملیات خروج همه نیروهای رزمی و تجهیزات جنگی آنها به خارج از عراق تکمیل شده و طبق نتایج گفت‌وگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن، نقش ائتلاف به مشورت و پشتیبانی منحصر شده است.

آلمان ماموریت نیروهای خود در عراق را تمدید کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − ده =