کد خبر : 293639
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

سوریه: آنچه در حسکه روی داد مستلزم پایان دادن به حضور آمریکاست

سوریه: آنچه در حسکه روی داد مستلزم پایان دادن به حضور آمریکاست

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد طی جلسه شورای امنیت گفت: شورای امنیت به تریبونی برای برخی کشورها جهت تکرار ادعاها و اتهامات نادرست‌شان ضد سوریه، تبدیل شده است حال که هیچ جلسه‌ اضطراری به منظور محکومیت تجاوزات مکرر اسراییل علیه سوریه و یا محکومیت اقدامات نیروهای اشغالگر امریکایی و ترکیه را برگزار نکرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: شورای امنیت بلا فاصله به آنچه در حسکه رخ می‌دهد و پیامدهای ناشی از جنایات گروهک تروریستی داعش و شبه نظامیان جدایی طلب “قسد” و نیروهای اشغالگر آمریکا رسیدگی کند.

سفیر سوریه ادامه داد: شورای امنیت باید اشغال ترکیه علیه اراضی سوریه را پایان دهد و جنایات و اقدامات این اشغالگر مبتنی بر حمایت از تروریسم، انتشار هرج و مرج، تخریب، ترکیه سازی، آواره دادن و تغییر جغرافیایی را متوقف کند.

صباغ افزود: اقدامات یکجانبه نامشروع باید هرچه زودتر برطرف شوند؛ اقداماتی که فجایعی زیادی بر زندگی روزمره شهروندان سوریه داشته است.

او توضیح داد: آنچه در حسکه روی داد مستلزم آن است که شورای امنیت به حضور نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه و در منطقه التنف و نظارت آن بر شبه‌نظامیان قسد پایان دهد.

صباغ افزود: این اتفاقات نتیجه آن است که برخی کشورها اصرار دارند مسؤولیت خود را در قبال بازگرداندن تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از بازداشتگاهای شمال شرق سوریه نپذیزند.

سوریه: آنچه در حسکه روی داد مستلزم پایان دادن به حضور آمریکاست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 20 =