کد خبر : 293609
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
-

بیش ۴۰ هزار پرستار پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده‌اند

بیش ۴۰ هزار پرستار پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده‌اند

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون برای بیش از ۴۰ هزار نفر از گروه پرستاری پروانه صلاحیت حرفه ای صادر شده است، گفت: در سومین دوره این آزمون ۶۸۰۰ پرستار برای دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای شرکت کرده اند.

به گزارش عصرقائم، دکتر عباس عبادی در حاشیه بازدید از محل آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این آزمون در تهران در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران و در دانشگاه‌های مراکز استان‌ها به صورت همزمان برگزار می شود، اظهارکرد: این آزمون در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری، اتاق عمل و هوشبری برگزار شد و بیش از ۶۸۰۰ نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای برای پرستارانی که  تقاضای پست های بالاتر یا درخواست تاسیس مراکز مشاوره پرستاری و مراقبت در منزل دارند، الزامی است. با اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری کسب پروانه صلاحیت حرفه ای اجباری می شود.

عبادی با بیان اینکه تاکنون برای بیش از ۴۰ هزار نفر از گروه پرستاری پروانه صلاحیت حرفه ای صادر شده است، گفت: در سومین دوره این آزمون ۶۸۰۰ پرستار برای دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای شرکت کرده اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان اظهارکرد: پروانه صلاحیت حرفه ای در گذشته مبتنی بر کسب امتیازات باز آموزی بود و به دلیل اجباری نبودن آن استقبال خوبی از آزمون صلاحیت حرفه ای نمی شد ولی با توجه به نیاز گواهی مذکور و کاربرد آن در موارد یادشده، تعداد شرکت کنندگان رو به افزایش است.

بنابر اعلام وبدا، در آینده نزدیک صدور گواهی صلاحیت حرفه‌ای بصورت الکترونیکی خواهد شد.

بیش ۴۰ هزار پرستار پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده‌اند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =